معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: سند جامع سلامت استان یزد تدوین می گردد

یسکافه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به دسترسی کامل مردم استان به خدمات بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: تدوین سند جامع سلامت مردم استان یزد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر«محمدحسن لطفی» در نشست خبری معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی که به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت برگزار شد، با بیان این که در ایران هر ساله اول تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت تعیین شده است، اظهار نمود: شعار امسال هفته سلامت «سلامت برای همه در همه جا» است.
وی افزایش دسترسی همه افراد جامعه به خدمات مورد نیاز در حوزه بهداشتی و درمانی را تعریف کلی شعار امسال هفته سلامت دانست و اضافه کرد: خدمت توام با عدالت، با کیفیت، در کوتاه ترین زمان ممکن و با کاهش حداقلی فشار مالی چهار عنصر پوشش همگانی سلامت در استان و کشور است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این که اگر پوشش همگانی سلامت در همه دولت و کشورها در اولویت قرار بگیرد، تمام ابعاد توسعه پایدار و متوازن هم تحت تأثیر این شعار قرار می گیرد، اظهار داشت: اگر افراد جامعه خدمات سلامت را آن طور که باید و شاید عرضه کنند، در آینده کاری و زندگی خود افراد تأثیر گذار و نخبه ای برای توسعه جامعه خواهند بود.
لطفی با اشاره به این که در پوشش همگانی سلامت نظام بیمه ای و همینطور نظام عرضه خدمات و شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی نقش مهمی در کاهش هزینه از جیب مردم ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: در بحث قانون گذاری پوشش همگانی سلامت باید همیشه زنده و پویا باشد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در پوشش همگانی سلامت فقط خدماتی که به فرد عرضه می گردد به تنهایی مد نظر قرار نمی گیرد، بیان کرد: خدمات اجتماعی که در قالب های مختلف نظیر اصلاح و استاندارسازی آب برخی مناطق و تغییر ذائقه مردمی، از خدمات تعریف شده در جهت تحقق پوشش همگانی سلامت است.
وی حرکت به سمت پوشش همگانی در جهت تحقق برابری و عدالت خدماتی را هدف کلان پوشش همگانی سلامت دانست و تأئید کرد: هم اکنون تمام ساکنین روستا و شهر در استان یزد دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی را دارند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد اظهار داشت: در استان یزد ۸۵ مرکز بهداشتی و درمانی، ۹۰ پایگاه سلامت، ۱۷۱ خانه بهداشت، ۷۱ واحد دندانپزشکی، دو کلینیک بیماری های رفتاری در شهر یزد و میبد و یک مرکز کنترل بیماری های واگیردار فعال و در حال عرضه خدمت به مردم استان هستند.
وی رعایت عدالت اجتماعی را همچون خصوصیت خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد دانست و بیان کرد: به منظور نهادینه کردن پوشش همگانی سلامت تدوین سند جامع سلامت مردم استان یزد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
این مقام مسئول افزایش امید به زندگی، داشتن جامعه توانمند تدوین و افزایش کیفیت زندگی مهمترین اهداف تدوین و اجرای سند جامع سلامت در استان یزد است.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.