گلودردهای طولانی مدت می تواند نشانه سرطان تیروئید باشد

یسکافه: کارشناسان به افراد سفارش می کنند درصورتی که گلودردشان بعد از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک رجوع کنند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سرطان تیروئید همچون سرطان هایی است که به صورت معمول قابل درمان است و افراد بیشتر در دهه ۳۰ سالگی و پس از ۶۰ سالگی به آن مبتلا می شوند همینطور زنان دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

این سرطان در شرایطی بوجود می آید که رشد سلول ها در غده تیروئید بیش از اندازه افزایش پیدا کند. تیروئید غده کوچکی است و هورمون هایی ترشح می کند که تنظیم می کند چگونه بدن انرژی دریافتی را مصرف کند.

این نوع از سرطان به صورت معمول قابل درمان است و در خیلی از موارد بیمار به صورت کامل درمان می گردد. یکی از علائم سرطان تیروئید، گلو دردی است که بیش از زمان طبیعی ادامه پیدا می کند.

نشانه اصلی سرطان تیروئید وجود توده در گردن است که اغلب با درد همراه نیست اما گلو دردهایی هم که در مدت زمان طولانی درمان گردد، می تواند نشانه ای از مبتلا شدن به این بیماری باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از روزنامه اکسپرس، از دیگر علائم سرطان تیروئید می توان به ورم غده در گردن، احساس درد در ناحیه گردن یا داشتن مشکل در بلع اشاره نمود همینطور بعضی از بیماران هنگام تنفس دچار مشکل می شوند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.