پیشگیری از آلزایمر با داروی موجود

یسکافه: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا بر مبنای شواهد موجود بر این باورند که مصرف داروی آلزایمر مدت ها پیش از بروز علائم آن می تواند از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این متخصصان در مطالعه ای جدید دریافتند داروی موجود برای کنترل علائم بیماری آلزایمر می تواند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند اما این در شرایطی است که بیمار مصرف این دارو را مدت ها پیش از آنکه علائم بیماری ظاهر شود، شروع کند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا بیماری آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقلی است که حدود ۵.۷ میلیون بزرگسال در این کشور به آن مبتلا هستند. متاسفانه درمانی برای این بیماری وجود ندارد و با شروع این بیماری علائم آن به سرعت پیشرفت می کند.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به مطالعه روی داروی “ممانتین” پرداختند که هم اکنون مصرف آن برای کنترل علائم آلزایمر سفارش می گردد. به قول محققان این دارو قابلیت آن را دارد تا به پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری کمک نماید اما لازم است مدت ها پیش از شروع علائم آن مصرف شود.

پروفسور “جرج بلوم” از دانشگاه ویرجینیا اظهار داشت: بر مبنای آنچه تابحال دریافته ایم درمان آلزایمر بعد از آنکه علائم آن در بیمار مشاهده شود امکان پذیر نخواهد بود. بهترین روش برای غلبه بر این بیماری این است که ابتدا بیمارانی که در معرض خطر هستند شناسایی شوند و سپس آنان را تحت درمان قرار داده و سبک زندگی شان را به گونه ای تغییر داد که روند پیشرفت بیماری را کند سازد. همینطور امیدواریم بتوان از مبتلا شدن به این بیماری قبل از آنکه علائم ظاهری داشته باشد، پیشگیری کرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به اعتقاد متخصصان بیماری آلزایمر مدت ها قبل از آنکه علائم آن ظاهر شود و شاید چندین دهه قبل بیمار را درگیر می کند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.