توصیه محققان؛ تاثیر مصرف ماهی و گوشت بوقلمون در کاهش استرس

یسکافه: پس از یک روز پراسترس می توانید به صورت طبیعی و با تغذیه سالم، سرحال بیایید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، برخی مواد خوراکی دارای مواد مغذی هستند که به لحاظ علمی ثابت شده است انرژی زا بوده، میزان کورتیزول را کاهش داده و سروتونین را می افزایند. در ادامه به ۵ ماده خوراکی مقابله کننده با استرس اشاره می گردد.
گیاهان پربرگ به رنگ سبز تیره
به گفته محققان، سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج حاوی فولات هستند که باعث تولید دوپامین، ماده شیمیایی در مغز که لذت و خوشی تولید می کند، می گردد و به حفظ آرامش کمک می نماید.
بوقلمون
تریپتوفان، اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون است که سروتونین تولید می کند. در عوض این ماده شیمیایی باعث تنظیم گرسنگی، شادی و آرامش می گردد. مطالعه سال ۲۰۰۶ نشان داده است افرادی که ۱ گرم تریپتوفان سه بار در روز مصرف کردند شاهد تغییر در خلق و خوی شان بودند و کمتر رفتار تهاجمی در مقایسه با گروه دارونما داشتند.
ماهی چرب
غذاهای دریایی نظیر ماهی تن، سالمون و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که نه تنها باعث کاهش التهاب می شوند بلکه اضطراب را هم کم می کنند. مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان داده است مصرف روزانه مکمل های امگا-۳ باعث کاهش اضطراب تا ۲۰ درصد می گردد.
غلات کامل
کربوهیدرات ها باعث تحریک به تولید سروتونین می شوند که دقیقا کاری مشابه با داروهای ضدافسردگی انجام می دهند و به طورطبیعی رفتارهای اخلاقی را تنظیم می کنند. از اینرو مصرف نان های تهیه شده با غلات کامل و نان حو بهترین گزینه است.
شکلات تلخ
شکلات تلخ باعث کاهش هورمون استرس شده و آنتی اکسیدان ها به شل شدن عروق خونی کمک کرده، فشارخون را کاهش داده و باعث بهبود جریان خون می شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.