معاون بهداشت تاکید کرد لزوم ثبت اقدامات بهداشتی

یسکافه: معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن تاکید ویژه بر اهمیت ثبت اقدامات بهداشتی برای ردیابی آن بر لزوم انعقاد تفاهمنامه با شهرداری تهران برای همکاری های بهداشتی تاکید نمود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا دکترعلیرضا رئیسی در دیدار با حمید چوبینه – مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران – اظهار داشت: بخش بزرگی از کار اصلی در تهران همانند کلانشهرهای مهم دنیا برعهده شهرداری است.

وی اظهار داشت: در نشست اخیر سازمان جهانی بهداشت در ژنو مساله آلودگی هوا بحث اصلی بود. در تهران آلودگی هوا، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و سلامت شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

رئیسی اضافه کرد: پس از شروع طرح تحول سلامت با احداث و راه اندازی مراکز و پایگاه های سلامت در سطح شهر تهران و بخصوص حاشیه شهر، خدمات بهداشتی قابل قبولی در حال نمایش است که باید تقویت شود. ما باید به سمتی حرکت نماییم که در حوزه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده حرف اول بزند.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از متخصصان رشته های پزشکی کشور در تهران ساکن هستند، اظهار داشت: نیاز القایی در تهران زیاد است پس نیاز به ساختار و شبکه منظم داریم و باید برمبنای یک الگو کار نماییم.

رئیسی اضافه کرد: در حوزه بهداشت از نظر ما هیج خدمتی نمایش نشده مگر اینکه ثبت گردد. ثبت خدمت سوژه مهمی است. ثبت، مهم ترین نکته در نظام مراقبت شبکه است. خدمت باید قابل ردیابی باشد و لازم است جلسات کارشناسی مشترکی برای استقرار سامانه های بهداشتی وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی شهرداری تهران برگزار گردد. شرکت شهر سالم شهرداری تهران می تواند سامانه یکپارچه بهداشت را برای ثبت خدمات مورد بهره برداری قرار دهد.

وی در ادامه اظهارکرد: در حوزه معاینات شغلی و کارکنان، ۴۰ هزار نفر خدمت گیرنده دارید که ما باید اطلاعات سلامتی آنان را داشته باشیم. در زمینه نظارت بهداشتی بر اماکن، اطلاعات شهرداری تهران می تواند وارد سامانه های وزارت بهداشت شود و این کار سبب پرهیز از دوباره کاری میگردد.

رئیسی اضافه کرد: شهرداری تهران می تواند لایه هایی از نظام ارجاع و پزشک خانواده را در سیستم خود اجرا نماید و باید سیستم یکپارچه شود. نظارت ها و مداخلات می بایست برمبنای استانداردهای وزارت بهداشت باشد و در این راستا لازم است آئین نامه ها و مقررات اصلاح گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: تیم های مشترکی باید در حوزه بهداشت و درمان تشکیل گردد. به این منظور اول پتانسیل های موجودِ همدیگر را بشناسیم و فرصت های همکاری را بررسی نماییم و هم افزایی داشته باشیم. معاونت بهداشت پشتیبان برنامه های حوزه سلامت شهرداری تهران است و در این جهت باید در حوزه فرهنگ سلامت همکاری های خوبی داشته باشیم و کارگروه های مشترک احداث نماییم.

در این دیدار حمید چوبینه – مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران – اظهارکرد: در دوره جدید شهرداری تهران برنامه های متعددی برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در زیرمجموعه شهرداری در نظر گرفته شده که همه آنها با مساعدت های وزارت بهداشت قابل تحقق است.

وی اضافه کرد: درشهرداری تهران ۱۷ هزار کارگر تحت پایش شناسایی بیماری هستند که ۲۵۰۰ نفر شناسایی و به متخصصان ارجاع داده شدند. بیماری های عفونی و قابل انتقال و بیماری های غیرواگیر همچون بیماری های قلبی، عروقی در میان این افراد شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از همکاری شهرداری تهران با دانشگاه های علوم پزشکی سطح تهران آگاهی داد و اظهارکرد: شهرداری تهران ۷۰۰ خانه سلامت و ۱۸ مرکز درمانی دارد که این امکانات فرصتی به وجود می آورد تا در یک کارگروه مشترک بتوانیم همکاری های گسترده ای با وزارت بهداشت داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، چوبینه ضمن اشاره به حوزه بهداشت محیط و حرفه ای و اقدامات شرکت شهر سالم در این زمینه اظهار داشت: این شرکت آمادگی کامل دارد تا بالاترین سطح همکاری ها را در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت داشته باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.