تاثیر رژیم غذایی سرشار از فیبر در کاهش خطر مبتلاشدن به بیماری های کشنده

یسکافه: رژیم غذایی با میزان فیبر خوراکی بالا، خطر مرگ ناشی از سرطان، سکته مغزی و بیماری قلبی را حدود یک سوم می کاهد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد: بیشتر مردم جهان، به میزان کافی فیبر خوراکی دریافت نمی کنند. این درحالیست که رژیم های غذایی سرشار از این ماده می تواند از مبتلاشدن به بیماری های کشنده جلوگیری کند.

محققان در بازنگری نتایج مطالعات و آزمایشاتی که در مدت ۴۰ پارسال انجام گرفته، دریافتند: مصرف حداقل ۲۵ تا ۲۹ گرم فیبر خوراکی در طول روز با کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی مبتلاشدن به سرطان های کشنده، سکته مغزی و بیماری قلبی همراه می باشد. هرچند، در سراسر جهان بیشتر افراد روزانه کمتر از ۲۰ گرم فیبر مصرف می کنند.

در انگلیس پزشکان به افراد سفارش می کنند که روزانه ۳۰ گرم فیبر خوراکی مصرف داشته باشند، اما تنها ۹ درصد آنرا رعایت می کنند. در آمریکا باز نرخ مصرف فیبر خوراکی پایین تر است و بزرگسالان به صورت میانگین حدود ۱۵ گرم فیبر در طول روز مصرف می کنند.

کارشناسان بر این باورند: به ازای هر هشت گرم افزایش مصرف فیبر خوراکی، مجموع مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب، دیابت نوع دو و سرطان روده حدود پنج تا ۲۷ درصد کاسته می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از روزنامه ایندیپندنت، همین طور محققان اظهار داشتند مصرف فیبر خوراکی، سلامت فرد را با خطر روبرو نمی نماید. هرچند، نتایج بعضی از مطالعات از آن حکایت می کند که زیاده روی در مصرف این ترکیب خوراکی برای افراد مبتلا به کمبود آهن، مناسب نمی باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.