ایران سرآمد کشورهای منطقه از لحاظ کاهش مرگ و میر

به گزارش یسکافه وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز از نظر زیرساخت های موردنیاز برای نظام سلامت، کاهش آمار مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت جز بهترین کشورها در منطقه هستیم.
–>
به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در عرصه بهداشت و سلامت بیشترین دستاوردها را نسبت به سایر نهادها داشتیم؛ هر هزار تولد زنده حدود ۱۳۰ نوزاد به یک ماهگی و ۱۲۰ نفر به یک سالگی نمی رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار زایمان حدود ۲۵۰ تا به سبب عوارض حاملگی و زایمان تلف می شدند.

وی ادامه داد: حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک داخلی و خارجی و ۸ د انشکده پزشکی داشتیم اما امروزه همه مرگ و میرها در زمینه زایمان و تولد به لطف تلاش مسئولان در ۴۰ سال انقلاب به کمتر از ۰.۱ و زیرساخت ها به بیشتر از ۱۰ برابر رسیده است.

وزیر بهداشت اظهار نمود: امروز در منطقه از نظر زیرساخت های موردنیاز برای نظام سلامت، کاهش آمار مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت جز بهترین کشورها هستیم.
وی روند کلی نمایشگاه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب شور و نشاط و فعالیت های رو به رشد را در مردم مشاهده می نماییم و ۴۰ سالگی انقلاب را به کوری چشم کسانی که فکر می کردند این سفره جمع می شود جشن می گیریم و هرسال انقلاب را شکوفاتر مشاهده خواهیم کرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.