رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد برگزاری ۶۰۰ پایگاه و کمپ اورژانس در نوروز، تمهیدات ویژه برای زائرین راهیان نور

یسکافه: رئیس سازمان اورژانس کشور از برگزاری ۶۰۰ پایگاه امدادی و کمپ اورژانس در روزهای نوروز آگاهی داد و با اشاره به سفرهای راهیان نور اظهار داشت: میزان مرگ و میر در این سفر نسبت به سفرهای دیگری که در کشور انجام می شود، بسیار کمتر است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند – نماینده وزارت بهداشت در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور سال ۹۸، اظهار نمود: در تجهیز درمانگاه ها و یادمان ها طبق نیاز اقدام نموده ایم و ۲۷ یادمان را پوشش می دهیم.
وی ادامه داد: در چارچوب ۳هزار پایگاه زمینی و ۴۱ اورژانس هوایی نیازمندی های سراسر کشور را تأمین می نماییم و در روزهای نوروز ۶۰۰ پایگاه و کمپ نوروزی در کشور ایجاد خواهیم کرد.
کولیوند خاطرنشان کرد: در شهرهای مختلف هم پتانسیل ها و امکانات را تجهیز کرده ایم تا در کمترین زمان، خدمات بهینه ای به زائرین و مسافران عرضه دهیم. همچنین، سیستم پیام نگاری را در مراکز و بیمارستان ها نصب کرده این تا هویت افراد رجوع کننده مشخص شود.
وی اظهار داشت: در طول سال، در چارچوب کاروان راهیان نور، هفت میلیون نفر زائر داریم که تنها ۱۷ هزار نفر از آنان به مراکز درمانی مراجعه نموده اند. میزان مرگ و میر در این سفر (راهیان نور) نسبت به سفرهای دیگری که در کشور انجام می شود، بسیار کمتر است و با آنها قابل مقایسه نیست.
کولیوند اضافه کرد: تا امروز تنها ۳۲ عمل جراحی برای زائران راهیان نور انجام شده و این نشان دهنده کم بودن میزان جراحات است.
رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: همه بیمارستان ها در روزهای عید آماده باش هستند. همینطور از تمام زائران می خواهیم که دفترچه بیمه خویش را در مسافرت همراه داشته باشند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.