پخش فصل جدید دکتر سلام پس از نوروز

به گزارش یسکافه تهیه کننده «دکتر سلام» از پخش سری جدید این برنامه از ۱۷ فروردین ماه، همراه با تغییراتی در ساختار و محتوای این برنامه اطلاع داد.
مهرداد دشت بزرگی درباره تغییرات برنامه «دکتر سلام» برای سال آینده به ایسنا اظهار داشت: این روندی که «دکتر سلام» تا به امروز داشته است به صورت پرسش و پاسخی بوده و به مسائل و مشکلات پزشکی مردم پرداخته است اما ما در سال آینده با رصد کردن پیامک های مردم، شکل برنامه در اجرا را تغییر دادیم؛ یعنی در کنار پیامک ها و تماسهای تلفنی به زشت و زیبایی پزشکی می پردازیم.
او افزود: با رصد کردن اطلاعات مردم که با ما در تماس هستند و ویدئو می فرستند، از بعضی پزشکان که الگو هستند تقدیر می نماییم و کسانی هم که در این راستا قصور می کنند و مردم شکایت دارند، می خواهیم پاسخگو باشند که چرا این اتفاق افتاده است.
این تهیه کننده افزود: همینطور به مسائل فضای مجازی می پردازیم چونکه باورهای اشتباه پزشکی در این فضا زیاد است و منبع درستی ندارند؛ ازاین رو رصد می نماییم و از کارشناسان و پزشکان خود می خواهیم که نظر بدهند. همینطور به شکایت های مردمی هم از راه سامانه خودمان پاسخ می دهیم.
دشت بزرگی با اشاره به آیتم های مختلف این برنامه اظهار نمود: همینطور آیتم «دمنوش کده» را داریم که به دمنوش های فصلی می پردازیم که چگونه آماده و مصرف می شوند. «سبد سلامتی» هم درباره تغذیه مردم به روی آنتن می رود که در همین راستا یک پزشک تغذیه بعنوان مجری کارشناس در برنامه حضور دارد و درباره غذا، میوه ها، فست فودها و … بحث می کند.
او بیان کرد: بخش «گیاهان شفابخش» به گیاهانی که در کشورمان رشد می کنند، می پردازد و انواع طب ها، اطلاعات قید شده و نوع فرآوری آنها را به مردم نشان داده است. همینطور کارخانه هایی که در این راستا فعالیت می نمایند را معرفی می نماییم که مورد حمایت اقتصادی و معنوی مردم قرار بگیرد. در ضمن ما در این برنامه به بیماری هایی که به صورت اپیدمی در فصل های مختلف وجود دارد می پردازیم و هر هفته هم بر مبنای تقویم جهانی پزشکی یک مبحث داریم.
دشت بزرگی اظهار داشت: محور ما در این برنامه معرفی پزشکانی که قصور کردند نیست بلکه به خدمات درمانی که بیمارستان ها عرضه می دهند، می پردازیم. همینطور از مسؤولان بهداشت کشور در برنامه دعوت می نماییم که هر پنجشنبه در برنامه حضور پیدا کنند تا بحث چالشی داشته باشیم.
این تهیه کننده درباره نحوه دعوت از کارشناسان و پزشکان در برنامه «دکتر سلام» بیان کرد: از شورای سلامت صداوسیما برای دعوت از پزشکان استعلام می گیریم و این پزشکان پس از تأیید این نهاد و وزارت بهداشت در برنامه حاضر می شوند.
او بیان کرد: برای سال آینده تغییر دکور خواهیم داشت و بخش اخبار رسانه ای که در آن به خبرهای پزشکی می پردازیم، اضافه خواهد شد.
دشت بزرگی بیان کرد: ما به دنبال افزایش زمان برنامه هستیم اما برنامه ما در سری جدید هم ساعت ۱۳: ۳۰ به روی آنتن می رود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.