معاون کل وزارت بهداشت: واردات داروهای مشابه تولید داخل، خط قرمز وزارت بهداشت است

یسکافه: معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: هر داروی تولید داخل که وارد بازار دارویی می شود و تاییدیه وزارت بهداشت را دارد، از تمامی استانداردهای لازم برخوردار بوده و کیفیت و اثربخشی لازم را دارا است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر ایرج حریرچی، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های سازمان غذا و دارو و با عنایت به منابع خوبی که دولت در سال ۹۷ به حوزه دارو و ملزومات بیماران خاص اختصاص داده، هم اکنون هیچ گونه مشکل خاصی در زمینه تامین داروهای بیماری های خاص وجود ندارد.

وی ادامه داد: عمده داروهای مصرفی بیماران خاص تولید داخل است و ۴ داروی جدید باز در ایام اخیر به مجموعه دارویی ما اضافه شده است. بعضی داروهای این بیماران هنوز در کشور تولید نشده اند و یا نسبت به میزان مصرفی که دارند تولید آنها دارای توجیه اقتصادی نیست.

حریرچی اشاره کرد: به سبب پشتیبانی از تولید داخل و محدودیت های تبادلات ارزی، خط قرمز وزارت بهداشت واردات مشابه خارجی داروی تولید داخل است.

بگفته معاون کل وزارت بهداشت، در شرایط سخت سال قبل با پایمردی وزارت بهداشت و حمایت دولت خوشبختانه نه تنها هیچ گونه کمبودی در تامین داروهای بیماران خاص به وجود نیامد، بلکه افزایش قیمت در بخش دارو نسبت به سایر اقلام مصرفی مردم بسیار کمتر بود.

وی درباب تسهیلات جدید برای بیماران خاص در حوزه دارویی اشاره کرد: سال هایی که تورم بالا است و مردم قدرت خرید کمتری دارند، مجبور می شوند عمده هزینه ها را به غذا و مسکن اختصاص دهند و از هزینه های دیگر مانند بهداشت و درمان بکاهند. مهم ترین برنامه ما امسال این است که دارو و تجهیزات بیماران خاص را به شکلی تامین نماییم که مردم کمتر با فشار مالی مواجه شوند، ضمن اینکه به بحث پیشگیری باز توجه ویژه خواهیم داشت.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.