در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح شد نقض آشکار حقوق بین الملل در کمک رسانی به سیل زدگان کشور توسط آمریکا

به گزارش یسکافه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در اعتراض به نقض آشکار حقوق بین الملل درمورد کمک رسانی به سیل زدگان کشور و اقدامات غیرانسانی دولت آمریکا در زمینه اعمال محدودیت های تامین دارو و تجهیزات پزشکی، به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، نامه ای ارسال کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا مرندی در این نامه با اشاره به مکاتبات قبلی، در خصوص تحریم های ظالمانه دولت آمریکا بر مردم ایران که محدودیت ها و مشکلاتی را در تامین داروها و تجهیزات پزشکی حیاتی بوجود آورده است، خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، اظهار نمود: متاسفانه شاهد اقدام غیر انسانی دیگری از دولت آمریکا و برخی کشورهای وابسته غربی هستیم که برخلاف ابتدایی ترین حقوق بین الملل، مانع رساندن کمک های مالی بین المللی به سیل زدگان عزیز کشورمان شده اند.
بنابر اعلام وبدا، وی ادامه داد: متاسفانه سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در مواقعی که برخلاف خواست دولت ظالم آمریکا باشد، سکوت کامل اختیار کرده و از اندک اظهارنظری در دفاع از حقوق مسلم مردم رنج دیده از سوانح طبیعی که نیاز مبرم به کمک های مالی جهت بازسازی مناطق مسکونی شان دارند، خودداری می کنند. بدیهی است هرگونه اقدام موثر سازمان ملل متحد در پیشگیری از یکه تازی دولت آمریکا و حامیان غربی آن ضد حقوق مسلم مردم کشورمان فراموش نخواهد شد.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.