از سوی گروه مرهم صورت گرفت انجام بیشتر از ۱۸۰۰ عمل جراحی پلاستیک مجانی در کشور

به گزارش یسکافه استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از بیست و پنجمین سفر گروه جراحان پلاستیک «مرهم» به مناطق محروم اطلاع داد و اظهار داشت: تابحال ۱۸۰۰ عمل جراحی و بیشتر از ۲۰ هزار ویزیت مجانی از جانب این گروه انجام شده است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا دکترعبدالجلیل کلانترهرمزی با بیان این که نیشابور مقصد بیست و پنجمین سفر گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم است، اظهار نمود: بامداد روز سه شنبه (۲۸ خردادماه) گروهی ۵۵ نفره مشتمل بر پزشکان، جراحان، متخصصان بیهوشی، فوق تخصصان جراحی پلاستیک، فوق تخصص بیولوژی کودکان، طب توان بخشی، متخصصان ارتوپدی، متخصصان گفتاردرمانی، پرستار اتاق عمل، کارشناس اتاق عمل و بیهوشی، مددکار اجتماعی، عکاس و مستندساز پزشکی، متخصص IT و تعدادی از نیروهای اجرایی با نیتی کاملا خیرخواهانه با عنوان گروه «مرهم» وارد نیشابور می شوند. اعضای گروه «مرهم» از ۲۸ خرداد تا ۳۱ خرداد در نیشابور حضور دارند.

استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه از استقرار چهارروزه گروه خیریه تخصصی و فوق تخصصی «مرهم» در بیمارستان حکیم عمر خیام نیشابور و در اختیار داشتن شش اتاق عمل با بیشتر از هفت تخت بستری اطلاع داد.

وی افزود: در این سفر خدماتی نظیر ویزیت، اعمال جراحی، بیهوشی و بستری، بیماری ها و ناهنجاری های همراه تولد شامل شکاف لب، شکاف کام، شکاف های صورت، ناهنجاری های جمجمه، فک و صورت کاملاً مجانی صورت گیرد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بیماران چه بیمه داشته باشند چه بیمه نداشته باشند، چه کارت ملی داشته باشند چه کارت ملی نداشته باشند، چه ایرانی باشند چه مهاجر باشند، همین که در جمهوری اسلامی ایران نفس می کشند و اقامت قانونی داشته باشند، می توانند از خدمات مجانی تیم جراحان پلاستیک «مرهم» استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت های موسسه خیریه «مرهم» اظهارکرد: «مرهم» یک موسسه خیریه ثبت شده ملی و کاملاً مردم نهاد است. مجموعه پزشکان و فعالان در این موسسه با نیتی کاملاً خیرخواهانه و بدون دریافت هیچ نوع خدمت بیمه ای ضمن عرضه خدمات کاملاً تخصصی و فوق تخصصی، خیلی از مشکلات بیماران را مرتفع و آرزویی دیرین را محقق می کنند.

کلانتر هرمزی درباره نحوه ارتباط با این گروه اظهار داشت: سفرهای این تیم در بازه های زمانی سه ماه یک مرتبه به استان های مختلف کشور انجام می شود ازاین رو از سه ماه قبل به صورت الکترونیک ویزیت و تعیین وقت بیماران صورت می گیرد.

وی درباره آن دسته از بیمارانی که به هر دلیلی سازوکار ثبت نام الکترونیکی برای آنان مهیا نشده است اظهار داشت: این افراد می توانند به صورت حضوری رجوع کنند، ویزیت شوند و در صورت امکان در همین دوره تحت درمان و یا اعمال جراحی قرار بگیرند.

استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شناسایی و هدایت بیمارانی که احتیاج به خدمات بیشتر در بیمارستان های مجهزتر دارند توسط اعضای این گروه اطلاع داد و اظهارکرد: اعمال جراحی که در استان قابل انجام نیست، به استان های همجوار یا تهران ارجاع می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشبینی می نماییم بیشتر از ۹۰ بیمار در این بازه زمانی چهارروزه تحت عمل جراحی، بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه قرار بگیرند.

کلانتر هرمزی افزود: جراحی دهان و لب به علت ارتباط مستقیم با تنفس بسیار حساس است و عمل های صورت گرفته از بالاترین کیفیت برخوردار می باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که میزان ویزیت و عمل جراحی این گروه یک آمار جهانی است، اظهار داشت: گروه خیرخواهانه سلامت مرهم از سال ۸۷ با حدود هفت نیروی داوطلب فعالیت خویش را شروع کرد و هم اکنون بیشتر از ۵۰۰ نفر عضو داوطلب فعال دارد. تابحال بیش ۲۰ هزار ویزیت مجانی انجام داده است و مجموعاً ۴۵۰۰ عمل جراحی را در مناطق محروم، مراکز استان و تهران در کارنامه خود دارد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.