غذای آلوده عامل بیماری سالانه ۲۳ میلیون اروپایی

یسکافه: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: سالانه ۲۳ میلیون نفر در اروپا به سبب مصرف غذای آلوده بیمار می شوند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در بررسی سازمان جهانی بهداشت آمده است: در اروپا هر دقیقه ۴۴ نفر یا بیشتر از ۲۳ میلیون نفر در سال به علت مصرف غذای آلوده بیمار می شوند و سالانه حدود ۴۷۰۰ نفر هم جان خویش را از دست می دهند.
«سوزسانا چاکاب» مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در امور اروپا اظهار داشت: تمامی کشورهای جهان شامل غنی و فقیر چالش رویارویی با بیماری های در رابطه با مواد غذایی را دارند. میزان چالش های ناشی از مواد غذایی ناسالم رو به افزایش است و نشان دهنده اهمیت پیشگیری و کاهش خطرات در رابطه با مواد غذایی آلوده و ناسالم می باشد.
به قول وی، غذا موضوعی جهانی است و یک وعده غذایی ساده می تواند حاوی ترکیب های خوراکی از چندین کشور باشد که سلامت آن به همکاریهای بین المللی بستگی دارد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، غذای ناسالم می تواند عامل میلیون ها مورد بیماری در روز باشد و گاهی اوقات به بیماری های شدید و مداوم، احتیاج به بستری در بیمارستان و حتی مرگ منجر می شود. انواع باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و ترکیبات شیمیایی نه تنها با نتایج منفی برای سلامت بشر همراه می باشد بلکه به اقتصاد و محیط زیست هم صدمه می زند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.