کمبود ویتامین K عامل ناتوانی حرکتی در میانسالان

به گزارش یسکافه نتایج یک بررسی نشان داده است که کمبود ویتامین K در افراد مسن می تواند توانایی حرکتی آنان را کم کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پزشکان در بررسی های خود دریافتند میانسالانی که با کمبود ویتامین K روبرو هستند بیشتر در معرض خطر ناتوانی حرکتی قرار دارند.
انواع کلم و اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار از منابع غذایی حاوی این ویتامین به حساب می آیند. همینطور بعضی از مواد لبنی دارای ویتامین K هستند.
به قول محققان وضعیت ویتامین K موجود در بدن می تواند در فرایند ناتوانی در افراد میانسال نقش داشته باشد. همینطور در مطالعاتی که قبل از این انجام شده بر ارتباط بین کمبود ویتامین K و بیماری هایی که خطر ناتوانی حرکتی را می افزایند تاکید گردیده است. این بیماری ها شامل بیماری های قلبی عروقی و آرتروز هستند. هر چند در این بررسی ها رابطه بین کمبود این ویتامین و ناتوانی حرکتی به صورت مستقیم مورد بررسی قرار نگرفته بود.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: کمبود ویتامین K با شروع بیماری های مزمنی که منجر به ناتوانی می شود، ارتباط دارد. در این بررسی اطلاعات ۶۸۸ هزار زن و ۶۳۵ مرد مورد ارزیابی قرار گرفت. آنان وضعیت حرکتی این افراد را در دوره زمانی ۶ تا ۱۰ ساله هر ۶ ماه یک مرتبه مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، ارزیابی ها نشان داد افراد میانسالی که در این مدت گرفتار محدودیت های حرکتی شدند با کمبود ویتامین K روبرو هستند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.