پیشنهاد وزیر بهداشت به تامین اجتماعی برای پرداخت طلب ۱۱هزار میلیاردی بیمارستان ها

یسکافه: وزیر بهداشت با اشاره به بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه تأمین اجتماعی در حوزه درمان اظهار داشت: این سازمان می تواند از محل فروش سهام هایی که در سال های قبل خریداری نموده، بدهی هایش به بخش درمان را پرداخت کند و در حال پیگیری وصول مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت هستیم.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکترسعید نمکی شامگاه سه شنبه در نشست جمع بندی سفر دو روزه خود به استان کرمان اضافه کرد: کشوری به سمت توسعه انسانی پیش خواهد رفت که بتواند نیروی انسانی خودرا به سمت سرمایه انسانی سوق دهد و سوال اساسی در کشور ایران این است که به چه میزان دانشگاه ها در این زمینه توانایی دارند و چگونه عمل کرده اند.
وی با تاکید بر ضرورت بازبینی در شیوه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه های کشور اشاره کرد: متأسفانه تربیت نیروی انسانی در کشور ما بر طبق مؤلفه های اجتماعی و ضروریات اخلاقی صورت نمی گیرد و در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی برای جوانان موفق نبودیم که امیدوارم خداوند این کوتاهی را بر مسئولین ببخشد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان کم گذاشته ایم و همین کمبودها سبب شده است جوان امروزی در حین تحصیل برای رفتن از این کشور تلاش کند، اظهار داشت: متأسفانه ما برای تربیت نیروی انسانی زیاد هزینه می نماییم و بی جهت میزان زیادی نیروی فوق تخصص فارغ التحصیل می شوند بدون آنکه تجهیزات مورد نیاز برای کار آنها تأمین شود.
نمکی با اشاره به اینکه پژوهش های موجود در دانشگاه ها باید گرهی از مشکلات کشور و مردم را حل کند، اضافه کرد: قسمتی از تزهای دانشجویی مطلوب نمی باشد و هیچ کجای دنیا با مقاله و افزایش سرانه مقالات، توسعه نیافته است بلکه مقاله باید به ارائه خدمت و محصول منجر شود.
وی بیان کرد: در بحث اقتصاد سلامت نیازمند پژوهش های جدی هستیم که تابحال به این مساله زیاد پرداخته نشده است؛ هرچند شرکت های دانش بنیان اقداماتی در این زمینه انجام داده اند ولی کافی نیست.
نمکی استان کرمان را استانی پراکنده، متنوع و دارای اقلیم های مختلف دانست و اظهار داشت: استان کرمان پردغدغه است و زمینه را برای رشد و ظهور و ایجاد انواع بیماری های واگیردار و غیرواگیردار دارد و از همین منظر نباید مسأله بیماری های واگیردار در استان کرمان نادیده گرفته شود.
وزیر بهداشت با اشاره به وجود تعداد زیادی از اتباع خارجی در استان کرمان ابراز کرد: متأسفانه اگر سرویس و خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد ندهیم، از جانب سازمان های مختلف بین المللی تحت فشار قرار می گیریم و با ارائه خدمات نیز متحمل هزینه های فراوان شده ایم که به نظر می آید سازمان ملل در این زمینه باید به ما کمک نماید.
وی اظهار داشت: امکانات بهداشتی و درمانی موجود در استان کرمان متناسب با پراکندگی و توزیع جمعیت در استان نیست و نباید نسخه کل کشور را برای استان هایی مثل سیستان و بلوچستان و کرمان تجویز کرد.
نمکی با اشاره به برنامه کاری خود در وزارت بهداشت برای ایجاد ۴۰۰ خانه بهداشت سیار و کانکسی در سطح کشور برای عشایر اضافه کرد: هیچ فردی نباید در زمینه دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی در کشور مشکل داشته باشد و ما این مدل ایجاد خانه های بهداشت را در روستاهای کویری و کم جمعیت استان کرمان ایجاد خواهیم کرد.
وزیر بهداشت با تاکید مجدد بر عملیاتی نمودن قول ها و تعهدات به وجود آمده در مسافرت دو روزه به شرق و جنوب استان کرمان اظهار نمود: جبران عقب ماندگی های استان کرمان در فاکتورهای بهداشتی و درمانی باید بر طبق اصل توسعه متوازن و با حمایت بخش خصوص صورت گیرد و در این زمینه لازم است امتیازاتی برای حضور بخش خصوصی در حوزه درمان قائل شویم.
وی با اشاره به بدهی زیاد سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی اظهار داشت: یکی از اشکالات جدی ما در وزارت بهداشت، بدهی لجام گسیخته بیمه ها به مراکز درمانی به علت عدم تطابق منابع و مصارف بوده است و منجر به ضرر و بدهی انباشته شده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.