تاثیر داروهای رفلاکس معده بر خطر شکستگی استخوان در کودکان

یسکافه: بررسی ها نشان داده است داروهای رفلاکس معده خطر شکستگی استخوان را در کودکان می افزایند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نوزادان اغلب به سبب بازگشت اسید به مری با داروهای ضد اسید تحت درمان قرار می گیرند و این در حالیست که نتایج یک تحقیق نشان داده است مصرف این داروها خطر شکستگی استخوان را در دوران کودکی بالا می برد.
در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به ارزیابی اطلاعات بیشتر از ۸۵۰ هزار کودک پرداختند. حدود ۹۷ هزار نفر از آنان در سال نخست تولد داروهای رفلاکس معده دریافت نمودند، برای ۸۰۰۰ نفر مهارکننده های پروتون پمپ همچون نکسیوم تجویز شد، ۷۱ هزار نفر آنتاگونیست های گیرنده هیستامین -۲ از قبیل پپسید و ۱۸ هزار نفر هر دو مورد را دریافت کرده بودند.
متخصصان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون جنسیت، چاقی، تولد زودهنگام و متغیرهای دیگر دریافتند در مقایسه با نوزادانی که این داروها را دریافت نکرده بودند نوزادانی که قبل از سن یک سالگی از مهارکننده های پروتون پمپ مصرف کرده بودند ۲۳ درصد بیشتر در معرض شکستگی بودند. همین طور مصرف آنتاگونیست های گیرنده هیستامین -۲ با افزایش ۳۱ درصدی خطر شکستگی همراه بوده است.
به گزارش نیویورک تایمز، بالا آوردن شیر در نوزادان شایع است. اما بیماری بازگشت اسید به معده سبب مشکلات جدی تر از قبیل استفراغ های مکرر، مشکل در خوردن و بلع غذا و نیز تحریک پذیری می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.