یک برنامه غذایی برای کاهش خطر دیابت

یسکافه: نتایج یک مطالعه جدید تایید می کند که رژیم های غذایی سخت گیاهی خطر مبتلاشدن به دیابت را کم می کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، متخصصان تغذیه و سلامت برمبنای بررسی های خود اظهار داشتند: افرادی که رژیم های غذایی سخت گیاهی را رعایت می کنند کمتر احتمال دارد به دیابت نوع دو مبتلا شوند.
در این بررسی آمده است: افرادی که رژیم های غذایی سخت گیاهی را رعایت می کنند در مقایسه با افراد دیگر ۲۳ درصد کمتر احتمال دارد گرفتار دیابت نوع دو شوند.
یکی از پژوهشگران این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی هاروارد اظهار داشت: الگوهای تغذیه ای گیاهی در سال های اخیر مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته و بنا بر این لازم است تاثیر این رژیم غذایی بر خطر مبتلاشدن به دیابت تعیین شود.
در این بررسی پژوهشگران به ارزیابی مطالعاتی پرداختند که حاوی اطلاعات بیشتر از ۳۰۷ هزار بیمار بود و ۲۳ هزار و ۵۴۴ نفر از آنان به دیابت مبتلا بودند.
متخصصان تاکید نمودند که رژیم های غذایی حاوی مواد غذایی گیاهی سالم تر می توانند فشار خون و شاخص توده بدنی را کاهش داده و حساسیت به انسولین را بالا برند. همین طور دنبال کردن رژیم های غذایی گیاهی که حاوی میزان کمتری از خوراکی های سالم باشند با افزایش ۱۱ درصدی مبتلاشدن به دیابت همراه می باشد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بگفته پژوهشگران در مجموع یافته های بدست آمده حاکی از اهمیت رعایت رژیم های غذایی سخت گیاهی برای برخورداری از سلامت کافی است و افراد لازم است میوه، سبزیجات تازه، غلات و دیگر خوراکی های گیاهی سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.