گسترش باکتری های مقاوم به دارو در بیمارستان های اروپا

یسکافه: ​​​​​​​نتایج یک مطالعه جامع در اروپا نشان داده است که گسترش باکتری های مقاوم به دارو در بیمارستان های این منطقه در حال افزایش می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، داروهای موسوم به “کارباپنم” (carbapenems) در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که عفونت با هیچ داروی دیگری قابل درمان نیست.
بگفته پژوهشگران موسسه “سانگر” گسترش باکتری “کلبسیلا پنومونیه” که مقاوم به داروست به شدت نگران کننده است. همین طور آنان آگهی دادند که احتمال مقاوم شدن دیگر باکتری ها به دارو وجود دارد.
باکتری کلبسیلا پنومونیه بطور کاملا طبیعی در روده های افراد سالم وجود دارد و مشکل زا نیست. هرچند، زمانیکه بدن از سلامت کامل برخوردار نباشد می تواند سبب عفونت ریه ها و ذات الریه شود یا سبب کاهش جریان خون در پوست و جداره مغز شده و موجب مننژیت شود.
دکتر «سوفیا دیوید» از موسسه سانگر اظهار داشت: نکته هشداردهنده این است که این باکتری ها در حال مقاوم شدن به یکی از کلیدی ترین آنتی بیوتیک ها هستند و این عفونت ها با افزایش نرخ مرگ و میر مرتبط اند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بگفته پژوهشگران در سال ۲۰۱۵ در اروپا ۲۰۹۴ نفر به سبب مبتلاشدن به کلبسیلا پنومونیه مقاوم به داروی کارباپنماز جان خودرا از دست داده اند درحالیکه این آمار در سال ۲۰۰۷ حدود ۳۴۱ نفر بوده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.