ویتامین مفید برای مقابله با سرطان پوست

یسکافه: متخصصان علوم پزشکی در مطالعه ای تازه به بررسی ارتباط بین مصرف ویتامین A و کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پوست پرداختند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، ویتامین A ماده مغذی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری می باشد و متخصصان در مطالعه جدید خود به بررسی تاثیر مصرف این نوع ویتامین در کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پوست پرداختند.
همچون ویتامین های مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن که در فرآیند رشد و سلامت چشم ها و پوست هم موثر است می توان به ویتامین A اشاره نمود. این ویتامین در فرآورده های حیوانی از قبیل تخم مرغ و گوشت مرغ و در خیلی از سبزیجات و میوه ها وجود دارد.
حالا، تعدادی از پژوهشگران آمریکایی و کره جنوبی به بررسی این مورد پرداختند که آیا ویتامین A بر کاهش خطر مبتلا شدن به “سرطان سلول سنگفرشی”، رایج ترین نوع سرطان پوست تاثیر دارد؟
در این آزمایش ها محققان به ارزیابی اطلاعات ۷۵ هزار و ۱۷۰ زن و ۴۸ هزار و ۴۰۰ مرد پرداختند. در یک بازه زمانی ۲۶ ساله مجموعا ۳۹۷۸ نفر از این افراد به سرطان پوست گرفتار شدند. همینطور میزان مصرف ویتامین A در این افراد مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، به قول محققان بررسی ها نشان داد افرادی که مقدار بیشتری ویتامین A دریافت می کنند کمتر در معرض مبتلا شدن به سرطان پوست هستند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.