ارتباط چاقی با کاهش آنتی بادی روده

یسکافه: پزشکان اعتقاد دارند که چاقی با از بین رفتن آنتی بادی روده و افزایش مقاومت به انسولین مرتبط می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، یافته ها نشان داده است گزینه های غذایی افراد می تواند بر سیستم ایمنی آنان اثر گذاشته و آنان را در مقابل خطر مبتلاشدن به بیماری دیابت لطمه پذیر سازد. چاقی می تواند آنتی بادی های موسوم به ایمنوگلوبولین A را مجبور سازد تا به بافت های معده نفوذ کرده که به التهاب منجر می شود. در این شرایط بدن در معرض خطر مقاومت به انسولین قرار می گیرد.
یکی از پژوهشگران این مطالعه از دانشگاه تورنتو اظهار داشت: ایمنوگلوبولین A بطور طبیعی در بدن تولید می شود و برای تنظیم باکتری های موجود در روده حیاتی هستند. این آنتی بادی همچون مکانیزم دفاعی عمل کرده و به خنثی ساختن باکتری های خطرناکی که از تغییرات محیطی همچون رژیم غذایی پرچرب سود می برند، کمک می نماید.
در این بررسی پژوهشگران کانادایی تعدادی موش با میزان سطح پایین آنتی بادی ایمنوگلوبولین A و تعدادی موش با میزان طبیعی از این آنتی بادی را برای مدت ۱۴ هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه کردند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران مشاهده نمودند موش هایی که با کمبود این آنتی بادی مواجه بودند در مقایسه با گروه دیگر در این بازه زمانی به مقاومت انسولینی مبتلا شدند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.