ضرب الاجل وزارت بهداشت به داروخانه ها برای اتصال به پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش یسکافه معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره مراحل استقرار پرونده الکترونیک سلامت، اظهار داشت: در مرحله اول، مراکز عرضه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در بخش دولتی به این سامانه متصل شدند و مقرر شد که در فاز دوم استقرار پرونده الکترونیک سلامت، مراکز غیردولتی هم متصل شوند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مهندس علی اصغر انصاری، اظهار داشت: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکی از مهمترین فرآیندهایی است که باید به پرونده الکترونیک سلامت متصل شود و اولویت اصلی ما، نسخه پیچی الکترونیک است که از تصمیمات هشتمین نشست شورای سیاستگذاری نظام الکترونیک بوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته با حضور نمایندگانی از انجمن داروسازان ایران و تهران، شرکت های نرم افزاری داروخانه و سازمان غذا و دارو نشستی برگزار گردید که با هم افزایی و همکاری مشترک، برنامه ای را برای اجرای بهتر نسخه پیچی الکترونیک داشته باشیم.

معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: گواهی نرم افزارهای داروخانه تا ابتدای پاییز، ارزیابی و صادر می شود و تمام داروخانه های کشور تا آبان ماه باید به سامانه های جدید ارتقا پیدا کنند تا امکان تبادل اطلاعات با پرونده الکترونیک سلامت را داشته باشند.

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، مهندس انصاری از کدینگ دارو بعنوان یکی از زیرساخت های مهم و اساسی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه کدینگ دارو تهیه و به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور، شرکت های نرم افزار دارو و سازمان های مربوطه ابلاغ گردید.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.