درمان بیماران خارجی با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفت

به گزارش یسکافه دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه داروهای زیستی ایرانی به دروازه های جهانی رسیده است، اظهار داشت: درمان بیماران دیگر کشورها با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی در نشست ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به رتبه نخست شرکت های دانش بنیان زیستی در میان دیگر شرکت ها، اظهار نمود: ۵۰ درصد درآمد شرکت های دانش بنیان و ۶۰ درصد صادرات دانش بنیان کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است. این مساله نشان داده است ایران در این عرصه رشد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: ایران در حوزه بیوتکنولوژی به خصوص در زمینه پزشکی رشد خوبی دارد و به مرحله ای رسیدیم که علاوه بر تامین نیازهای داخل، مبادرت به صادرات داروهای بیوتکنولوژی به خارج از کشور می نماییم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، مالزی و ترکیه را مهم ترین مشتری های داروهای زیستی ایرانی دانست و اظهار داشت: انتقال دانش بیوتکنولوژی این داروها به کشور آرژانتین نیز در حال شکل گیری است.

قانعی همین طور اشاره کرد: حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش تولیدات محصولات بیوتکنولوژی کشور است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب این رقم افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری اشاره کرد: صنعت زیست فناوری صنعتی ارزش آفرین است و توجه به تمام زوایای آن راهگشای توسعه اقتصادی می باشد. بطور مثال در این عرصه بخش های مختلفی چون جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت های زیستی و غیره هم وجود دارد که توسعه آنها می تواند به رونق اقتصادی در کشور منجر شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.