تاثیر بیماری لثه بر بالا رفتن فشارخون

به گزارش یسکافه پزشکان بر مبنای یک بررسی جدید اظهار داشتند: بیماری لثه با افزایش ریسک مبتلا شدن به فشار خون بالا مرتبط می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، متخصصان انگلیسی در بررسی های خود دریافتند که مبتلایان به بیماری لثه بیشتر احتمال دارد گرفتار افزایش فشار خون شوند. در این ارتباط یک رابطه خطی وجود دارد به این مفهوم که هر چه بیماری لثه جدی تر باشد احتمال مبتلا شدن به فشار خون هم افزوده می شود.
یافته های این محققان نشان داده است مبتلایان به بیماری لثه باید نسبت به خطراتی که آنان را تهدید می کند آگاهی داشته باشند و با اعمال تغییراتی در سبک زندگی همچون ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری نمایند.
بنابر آمارها ۳۰ تا ۴۵ درصد از بزرگسالان گرفتار عارضه فشار خون بالا هستند و این بیماری عامل اصلی مرگ زودهنگام در جهان است. همینطور بیماری لثه بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت جهان را درگیر کرده است. فشار خون بالا اصلی ترین عامل قابل پیشگیری بیماری قلبی عروقی است و بیماری لثه با افزایش ریسک مبتلا شدن به سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط می باشد.
محققان انگلیسی با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل محرک در بروز حمله قلبی و سکته مغزی در مبتلایان به بیماری لثه است، اظهار داشتند: تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته بود هم نشان دهنده ارتباط بین بیماری لثه و فشار خون بالاست و اینکه درمان بیماری های دهان و دندان می تواند عارضه فشار خون بالا را درمان کند، هرچند تا به امروز این یافته ها قطعی نبودند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان با بررسی نتایج بدست آمده از ۸۱ مطالعه در ۲۶ کشور جهان دریافتند که بیماری لثه خفیف تا شدید با افزایش ۲۲ درصدی احتمال مبتلا شدن به فشار خون بالا همراه می باشد. همینطور نوع شدید بیماری لثه می تواند احتمال مبتلا شدن به فشار خون بالا را حدود ۴۹ درصد افزایش دهد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.