دارویی جدید برای مقابله با کشنده ترین بیماری عفونی جهان

یسکافه: پژوهشگران آمریکایی در مطالعه ای به بررسی چگونگی اثربخشی داروی جدید سل در مقابله با یکی از کشنده ترین بیماری های جهان پرداختند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری سل مبتلا شدند و این بیماری در نهایت به مرگ ۱.۶ میلیون نفر از مبتلایان منجر گردیده است.
این آمار از مجموع قربانیان ویروس HIV، مالاریا، سرخک و ابولا بیشتر است. هم اکنون سل از کشنده ترین بیماری های عفونی در جهان است و نزدیک به ۱.۸ میلیارد نفر حامل باکتری عامل این بیماری هستند.
پزشکان تاکید دارند که جهان به راهکارهای جدیدی برای پیش گیری از بیماری سل نیاز دارد. داروهایی برای دفع این عفونت وجود دارد اما افراد اغلب دوره درمانی تجویزی را به اتمام نمی رسانند. این مشکل امکان دارد بزودی تغییر کند.
این داروی جدید که دوره مصرف آن تنها یک ماه به طول می انجامد همچون داروهای دیگری که مصرف آنها در طولانی مدت سفارش می شود در پیش گیری از بیماری سل موثر است. یافته های بدست آمده در مورد این دارو کارشناسان را نسبت به پیشرفت های جدید برای مقابله با این بیماری امیدوار کرده است.
در ماه آگوست کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی جدیدی را به منظور درمان کشنده ترین گونه بیماری سل مورد تایید قرار دادند و این نخستین تایید داروی بیماری سل در بیشتر از ۴۰ سال بوده است.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، پژوهشگران آمریکایی اظهار داشتند: یکی از چالش های بیماری سل پیش گیری از آن و شناسایی افرادی است که باید از داروهای پیشگیرانه استفاده کنند.
این دارو انتخاب مناسبی برای لطمه پذیرترین افراد است که از آن جمله می توان به مبتلایان به ویروس HIV، کودکان و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف اشاره نمود. همین طور طبق مطالعات حفاظت از این افراد لطمه پذیر حداقل پنج سال زمان نیاز دارد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.