خروج ۲۷ توده از رحم دختر ۳۹ ساله بندرعباسی

به گزارش یسکافه جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان های شهید محمدی و خلیج فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس اطلاع داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار نمود: بیمار به علت درد و خونریزی میوم مزمن که سال ها از آن رنج می برد به بیمارستان رجوع می کند؛ که بعد از بررسی تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ ترین آن به ۸ سانتی می رسید، گزارش شد؛ و بیمار کاندید جراحی در بیمارستان شد.

وی اضافه کرد: این عمل جراحی که به صورت عمل باز صورت گرفت و ۳ ساعت به طول انجامید؛ به علت گسترش میوم ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت بنابراین با عنایت به بار روانی این مورد برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود؛ تیم جراحی تمام تلاش خویش را برای حفظ رحم بیمار انجام داد تا درنهایت عمل با حفظ رحم بیمار با موفقیت صورت گرفت.

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به میوم های خارج شده از شکم بیمار بیان کرد: میوم های خارج شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک از این نوع میوم ها با عنایت به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می کنند.

رنجبر تصریح کرد: بیمار بعد از عمل به مدت ۳ روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با شادمانی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.

وی خاطرنشان کرد: میوم ها ازجمله توده های خوش خیم در رحم هستند و معمولاً در خلال معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند، و در صورت علامت دار بودن و عدم پاسخ به درمان های دارویی با عنایت به اندازه و موقعیت، امکان دارد احتیاج به خروج آنها به تنهایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.