مطالعات نشان می دهد؛ خواص پسته در پیش گیری از دیابت و سلامت چشم ها

یسکافه: بگفته پژوهشگران، پسته بسیار برای سلامت مفید می باشد و فواید مختلفی برای سلامت دارد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، در مجموع مغزیجات آجیلی از قبیل پسته حاوی فیبر بوده و به حفظ سلامت روده ها کمک می کنند. پسته هم با روان کردن عملکرد روده ها مرتبط می باشد. آنها منبع سرشار از فیبر هستند که عملکرد روده ها را تسهیل می کنند.
از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها است. در ادامه به برخی فواید پسته برای سلامت اشاره می شود.
سلامت چشم
پسته تنها مغزی است که حاوی کورونوئید است. کورونوئیدها مسئول کاهش خطرات بیماری های در رابطه با چشم ها هستند. پسته حاوی کورونوئیدهای مشابهی است که در شبکیه چشم و عدسی چشم یافت می شود. این ماده به کاهش احتمال مبتلاشدن به آب مروارید و مشکلات چشمی در رابطه با سن کمک می نماید. متخصصان مصرف کورونوئیدها را همراه با چربی برای جذب اسان تر در بدن سفارش می کنند که البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد.
سلامت قلب
میزان بالا کلسترول بد LDL در بدن می تواند منجر به انسداد شریان های شود که در بلندمدت امکان دارد منجر به حمله قلبی شوند. پسته حاوی چربی های مونواشباع نشده است که برای کاهش کلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب به افزودن چربی های خوب موردنیاز برای عملکرد سالم بدن کمک می نماید.
سیستم ایمنی سالم
پسته منبع غنی از ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ به تقویت سیستم ایمنی کمک می نماید. وجود آنتی اکسیدان ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بیماری های میکروبی کمک می نماید در نتیجه سیستم ایمنی عملکرد مناسبی خواهد داست. پسته همین طور حاوی ویتامین های E و A هم است. هر دو این ویتامین ها دارای خواص کنترل لطمه و آزار به بدن هستند. خوردن پسته قبل و پس از عفونت به بهبود بهتر و سریع تر کمک می نماید.
پیشگیری از دیابت
در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل می دهد که برای بدن غیرقابل استفاده می شود. این پروسه گلیکاسیون نام دارد. اثبات شده است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای کاهش نرخ گلیکاسیون مفید هستند. از اینرو این مغز برای کنترل دیابت مفید می باشد.
کنترل و مدیریت وزن
چربی های مونواشباع نشده موجود در پسته سبب اضافه وزن نمی شوند. همین طور فیبر موجود در پسته به خروج مواد سمی از بدن کمک می نماید. از طرف دیگر فیبرها سبب طولانی شدن احساس سیری شده و در نتیجه پرخوری کاسته می شود.

منبع: