رئیس کمیسیون بهداشت: باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح نماییم

به گزارش یسکافه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح نماییم تا حرکت انقلابی قوه قضاییه تکمیل شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علی نوبخت حقیقی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار نمود: طی سال های گذشته شاهد نفوذ و رد پای نااهلان در نظام پزشکی بوده ایم. قرار ما در کمیسیون بهداشت این بوده است که با تمام مفاسد پزشکی در حوزه دارو، درمان و مسائل آموزشی برخورد نماییم. به مردم ایران اطمینان می دهم که خدماتی در این مورد انجام داده ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به وضعیت بیماران خاص اظهار داشت: بیمارانی مثل دیالیزی ها، بیماران مبتلا به ام اس و سرطانی ها تا حد خوبی تحت پوشش بیماران خاص قرار گرفتند. امیدوارم بزودی خدمات بهتری به آنها عرضه شود.
وی تغییر و توسعه طرح تحول نظام سلامت را بعنوان کار اصلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معرفی نمود و اظهار داشت: این طرح با اهداف بشردوستانه و کمک به مردم محروم خدمات جدی تری را عرضه کرده است. خدماتی که پیش از این طرح عرضه می شد قانون را رعایت نمی کردند. ما در برنامه ششم این طرح را تصویب کردیم و این طور نبود که این قانون را رها نماییم بلکه برای آن ضرب الاجل دو ساله گذاشتیم.
نوبخت حقیقی با اشاره به بررسی طرح ملی نظام سلامت در جلسه روز گذشته مجلس اظهار نمود: با این طرح و به واسطه پرونده های الکترونیک سلامت و نسخه های الکترونیکی حدود ۲۵ درصد صرفه جویی را رقم زده ایم. در مجلس دهم برای ترمیم بودجه ۹۵، ۸ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت تخصیص داده شد در حالیکه این منابع قابل صرفه جویی بوده و امروز این صرفه جویی در حال اعمال است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه «سابقا جسد مردم ایران در بیمارستان های دولتی گروگان گرفته می شد» اظهار داشت: ما ننگ این اتفاق را از دامن نظام پاک کردیم. روز گذشته یکی از دوستان اظهار داشت که دولت و مجلس نمی توانند مسائل نظام را حل کنند. پرسش من این است که آن زمانی که جسد مردم در بیمارستان ها گروگان گرفته می شد شما کجا بودید؟ مجلس می تواند مصلحت نظام را تشخیص دهد.
وی ادامه داد: پیشگیری از واردات دارو یکی دیگر از اقداماتی است که به کمک دکتر نمکی صورت گرفت و سبب شد که ۹ هزار میلیارد تومان از پول های محدود داروهای وارداتی به ۶۰ میلیارد تومان تقلیل پیدا کند. آیا این تصمیمات مصلحت نظام نیستند؟ ما برای نخستین بار موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت تأسیس کردیم. در کادر پزشکی این موسسه کسانی بودند که نزدیک به ۱۰۰ ماه در جبهه ها بودند. پرونده آنها رها شده بود. ازاین رو ما با هدف تقویت فرهنگ ایثار و شهادت این موسسه را ایجاد کردیم. همینطور سامانه پیچک را به وزارت بهداشت و درمان منتقل کردیم. این سامانه جلوی خیلی از مفاسد را گرفته است.
نوبخت حقیقی در انتها نطق خود با اشاره به مبارزه قوه قضاییه با فساد اظهار داشت: قوه قضاییه گام های بلندی برداشته اما صرفا با معلول برخورد می کند. باید با علت ها برخورد کرد و این برخورد بر دوش مجلس است. ما باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح نماییم تا حرکت انقلابی قوه قضاییه تکمیل شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.