سفارش های وزارت بهداشت به مبتلایان آنفلوآنزای فصلی

یسکافه: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت مهم ترین سفارش به بیماران حاد تنفسی خصوصاً مبتلایان به آنفلوآنزای فصلی را در چارچوب شش گام کلیدی برای پیش گیری از این بیماری ها بیان نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر شهرام رفیعی فر با بیان این مطلب اظهار داشت: برای پیش گیری از آنفلوآنزا و بیماری های حاد تنفسی باید از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای آنفلوآنزا و بیماری حاد تنفسی خودداری کرد.

وی پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه به وسیله دستمال یا قسمت بالای آستین و شستشوی صحیح و مکرر دست ها با آب و صابون را در صورت داشتن علائم بیماری ضروری دانست و اضافه کرد: هنگام بیماری باید از دست زدن به چشم ها و بینی، حضور در اماکن عمومی و رها کردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط خودداری نماییم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، شیوه صحیح شستشوی دست ها را در ۱۰ مرحله چنین توضیح داد: خیس و صابونی کردن دست ها، شستن کف دست ها با هم، شستن بین انگشتان از پشت دست، شستن بین انگشتان از کف دست، گره کردن نوک انگشتان در هم و شستشوی آنها، شستن دقیق و جداگانه انگشتان شصت، شستن خطوط کف دست با نوک انگشتان، شستن دور مچ هر دو دست، خشک کردن دست ها با دستمال، بستن شیر آب با همان دستمال و انداختن دستمال در سطل آشغال.

گفتنی است فیلم ها و تصاویر مربوط به این سفارش ها را می توانید در سایت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به نشانی iec.behdasht.gov.ir مشاهده کنید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.