حمایت آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل علوم پزشکی مشهد از پژوهش های درمان محور

یسکافه: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پژوهشگران با پژوهش های درمان محور در حوزه استخوان و مفصل حمایت می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر علی مرادی، رئیس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار نمود: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جذب اعتبارات اهدایی و همیاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه کار خودرا از شروع سال ۱۳۹۷ و در فضایئی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع آغاز کرد. این آزمایشگاه به پژوهش های درمان محور در حیطه های مهندسی بافت، بیومواد و بیومکانیک اختصاص یافته است و نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی از نوع خود در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شمرده می شود.
مرادی هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را فراهم آوری زیرساخت های پژوهشی برای همگرایی پژوهشگران علوم پایه و متخصصین بالینی کلیه رشته های در رابطه با مطالعات مفصل و استخوان عنوان نمود و اظهار داشت: در این آزمایشگاه تلاش می شود تا ایده های بالینی به پروژه های تحقیقاتی عینی تجربی تبدیل و بعد از طی تست های آزمایشگاهی وارد مرحله تولید محصولات فناوری و ایجاد استارتاپ های تجاری شوند.
وی اشاره کرد: این آزمایشگاه ضمن استقبال از تمام پژوهشگران و صاحبان ایده در حوزه مطالعات استخوان و مفصل، آمادگی ارائه دوره های کارآموزی و انجام پروژه های دانشجویی در رشته های مهندسی بافت، زیست مواد مهندسی پزشکی و بیومکانیک را داراست.
مرادی به بعضی از پروژه های در حال اجرای این آزمایشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: طراحی، ساخت و بهینه سازی مش بخیه تاندون های ظریف، ساخت و بهینه سازی داربست های غضروفی با منشاء ماتریکس غضروفی، طراحی، ساخت و بهینه سازی داربست با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، اصلاح سطح آنتی بیوتیکی شانزپین های ارتوپدی و ساخت و بهینه سازی بیدهای آنتی بیوتیکی همچون پروژه های در حال اجرا به حساب می آید.
رئیس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد: همچون تجهیزات و خدمات قابل عرضه در آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل می توان به دستگاه های الکتروریسی، تستر مکانیکی، پرینتر سه بعدی، فیوم هود، میکروسکوپ نوری، وکیوم آون، هات پلیت و استیرر مغناطیسی و سانتریفیوژ اشاره نمود که این خدمات بوسیله سامانه یکپارچه مدیریت و ارائه خدمات آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشکی مشهد در دسترس عموم پژوهشگران قرار می گیرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.