رییس منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت مطرح کرد پوشش همگانی سلامت، چتری فراگیر برای دستیابی به زندگی سالم

یسکافه: رئیس منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، پوشش همگانی سلامت را بعنوان چتری فراگیر برای دستیابی به زندگی سالم و تندرستی همه در تمام سنین، بیان نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر المنظری در پیامی به مناسبت روز جهانی “پوشش همگانی سلامت”، آورده است:
«بزرگداشت روز جهانی پوشش همگانی سلامت در دنیا، در روز ۱۲ دسامبر برگزار می گردد.
در سال جاری، سوژه روز پوشش همگانی سلامت، ” به وعده خود پایبند باشید ” است.
بیشتر از ۷۰ سال پیش، هنگامی که رهبران جهان اساسنامه سازمان جهانی بهداشت را تدوین می کردند، بر برخورداری بالاترین سطح بهداشت قابل دستیابی، بعنوان یک حق اساسی برای همه انسان ها، تاکید داشتند.
وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی چشم انداز ۲۰۲۳ را تایید و همین طور متعهد شدند که با ایجاد سیستم های بهداشتی عادلانه و تاب آور پوشش همگانی سلامت را گسترش دهند.
علاوه بر آن، کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی پیمان جهانی UHC۲۰۳۰ را امضا و نیز بیانیه صلاله سال ۲۰۱۸ را تایید و نقشه راهی جهت رسیدن به پوشش همگانی سلامت در منطقه را تعیین کردند و پوشش همگانی سلامت بعنوان چتری فراگیر برای دستیابی به زندگی سالم و تندرستی همه در تمام سنین در بیانیه سیاسی اخیر سازمان ملل شناخته شده است.
مکررا پوشش همگانی سلامت وعده داده شده است، اما برای تحقق آن به واقعیت اقدامات بیشتری نیاز به انجام است.
گزارش جهانی نظارت بر پوشش همگانی سلامت، سال ۲۰۱۹ نشان از تاخیر در منطقه ما دارد. حدود ۴۰ درصد از خدمات پایه سلامت قابل دستیابی برای افرادی که به آن نیاز دارند، نیست و از هر ۸ نفر یک نفر بابت پرداخت هزینه های مربوط به سلامت با فشار مالی مواجه بوده یا به فقر کشیده می شوند.
ما اقداماتی که نیاز به انجام است را می دانیم و نقشه راه جهت رسیدن را داریم. من از همه رهبران می خواهم که به تعهدات خود عمل کنند.
پوشش همگانی سلامت وعده ای است که برای رسیدن به آن، باید اقدامات لازم را انجام داد تا چشم اندازمان که “سلامت برای همه، توسط همه” است، محقق شود.»

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.