پویش ۵۰-۲۰ وزارت بهداشت در سال مالی دشوار دولت بعلاوه جزئیات

یسکافه: از شروع آذر ماه پویش ˮ۵۰-۲۰ˮدر حوزه سلامت کلید خورد، پویشی که مقرر است طی آن در ۲۰ هفته، ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری برسد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بعد از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی قرار شد وزارت بهداشتی ها در پویشی به نام ۲۰۵۰ شرکت نمایند و طی آن ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را با تمرکز بر مناطق محروم و کمتر برخوردار در ۲۰ هفته و در هر هفته با شروع به کار ۵۰ پروژه، به بهره برداری برسانند. حالا این پویش شروع شده و مقرر است تا اختتام هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.
بهره برداری از ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی
در این زمینه دکتر سید کامل تقوی نژاد- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جزئیات بهره برداری از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی وزارت بهداشت، اظهار داشت: این پروژه ها در کل کشور و شامل پروژه های بهداشتی و درمانی است؛ بطوریکه در قسمتی از این پروژه ها حدود ۶۹ پروژه ساخت بیمارستان با ظرفیت حدود ۸۵۰۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید. همین طور در بخش هایی چون ایجاد اورژانس های بین جاده ای، اورژانس های بیمارستانی، ایجاد تسهیلات زایمانی، کلینیک های تخصصی و مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت نیز پروژه هایی را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سراسر کشور با تمرکز بر مراکز کمتر برخوردار انجام می شود، اضافه کرد: افتتاح این پروژه ها به تدریج از شروع آذر ماه شروع شده و برمبنای پیش بینی ها تا دو ماهه ابتدایی سال آینده همه این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

تقوی نژاد افزود: اعتبار مربوط به این پروژه ها از محل های مختلف شامل اعتبارات یک درصد ارزش افزوده، اعتبارات عمومی و در بعضی موارد از اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت تامین شده است. همین طور برخی پروژه ها خصوصاً در بخش بهداشت با مشارکت خیرین و مسئولین استانی اجرا می شوند که برمبنای توافق نامه ای که در سراسر کشور با استانداران داشتیم، این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

در عین حال دکتر کیانوش جهانپور- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افتتاح این ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در چارچوب پویشی با عنوان۵۰ – ۲۰انجام می شود، اظهار داشت: پویش۵۰ – ۲۰ در مسافرت ریاست جمهور به استان آذربایجان شرقی کلید خورد. در آن روز وزیر بهداشت وعده افتتاح ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را در سراسر کشور تا اختتام هفته سلامت دادند. بر این اساس این پویش طی ۲۰ هفته ای که اجرا می شود، هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، افتتاح می گردد و به بهره برداری می رسد.
رکوردی برای بهداشت و درمان در دشوارترین سال مالی دولت
وی اشاره کرد: طی این پویش حدود ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی مورد بهره برداری قرار می گیرد که قسمت اعظم آن برای مناطق کمتر برخوردار و محروم کشور برنامه ریزی شده است. باید توجه کرد که افتتاح این پروژه ها یک رکورد در بهره برداری از تخت های بیمارستانی در ضمن سال های گذشته در کشور محسوب می شود؛ چونکه در سال های قبل حداکثر بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ تخت بیمارستانی در یکسال به بهره برداری می رسید، اما امسال به رغم محدودیت ها بودجه های و مشکلات مالی که وجود دارد، حدود ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی در چارچوب پویش ۲۰۵۰ به بهره برداری خواهد رسید.

جهانپور همین طور اظهار داشت: این پویش شروع شده و تا اختتام هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تمام می شود. در عین حال این پویش شامل بهره برداری از ده ها خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پروژه های آموزشی و پژوهشی و… است. این اقدام در دشوارترین سال مالی دولت یک رکورد محسوب می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.