ارتباط بیماری نورون حرکتی با کلسترول

یسکافه: نتایج یک تحقیق پزشکی نشان میدهد ˮبیماری نورون حرکتیˮ (MND) با کلسترول مرتبط می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پژوهشگران انگلیسی در بررسی های خود به سبب احتمالی نوعی اختلال عصب شناختی موسوم به بیماری نورون حرکتی پی بردند.
پژوهشگران به شواهدی دست پیدا کردند که نشان میدهد بیماری نورون حرکتی با عدم تعادل کلسترول و دیگر چربی ها در سلول ها مرتبط می باشد. این یافته ها می تواند به تشخیص دقیق ترِ این عارضه و شیوه های درمانی جدید منجر شود.
بیماری نورون حرکتی یک گروه از بیماری هاست و آندسته از سلول های عصبی در مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد که به عضلات دستور می دهند چه کاری انجام دهند. این بیماری در نهایت سبب می شود فرد قادر به حرکت کردن، صحبت کردن، بلعیدن و در آخر نفس کشیدن نباشد. درمانی برای این بیماری وجود ندارد و علت دقیق بروز آن نیز معین نمی باشد.
پژوهشگران انگلیسی در بررسی های خود دریافتند ۱۳ ژن وجود دارند که در صورت تغییر کردن سبب بیماری نورون حرکتی می شوند. این ژن ها بطور مستقیم در پردازش کلسترول نقش دارند.
بگفته پژوهشگران نظریه مطرح شده به پیش بینی مرحله و شدت بیماری در بیماران و کنترل تاثیرات بالقوه داروهای جدید کمک می نماید.
یکی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: از سال ها قبل می دانستیم تعداد قابل توجهی از ژن ها در بیماری نورون حرکتی نقش دارند اما تابحال مشخص نبود آیا مجرای نهفته ای که آنها را به هم مرتبط می کند، وجود دارد.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بگفته پژوهشگران انگلیسی هم اکنون معین نمی باشد آیا عدم تعادل مشاهده شده کلسترول عامل بیماری نورون حرکتی است یا پیامد این بیماری بشمار می رود و لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.