مطالعات محققان کانادایی نشان می دهد؛ مصرف شیر پرچرب خطر چاقی در کودکان را می کاهد

به گزارش یسکافه تحقیق جدید نشان داده است کودکانی که شیرکامل (پرچرب) مصرف می کنند در مقایسه با کودکانی که شیر کم چرب می نوشند، کمتر با ریسک چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، محققان بیمارستان سنت مایکل تورنتو کانادا به بررسی ۱۴ مطالعه که شامل حدود ۲۱ هزار کودک زیر ۱۸ سال بود پرداختند. این کودکان یا شیر کامل (۳.۳% چربی) یا شیر با چربی کمتر از ۲% مصرف می کردند.
محققان مشاهده نمودند در مقایسه با کودکانی که شیر کم چرب یا شیر فاقد چربی می نوشیدند، کودکانی که شیر پرچرب می نوشیدند ۳۹ درصد کمتر با ریسک چاقی یا اضافه وزن روبرو بودند و با افزایش مصرف شیر پرچرب، ریسک چاقی به صورت مداوم کاسته می شود.
دکتر «جاناتان مگیور»، عضو ارشد تیم مطالعه، در اینباره می گوید: «اکثر کودکان در کانادا و ایالات متحده شیر گاو را به صورت روزانه مصرف می کنند و این شیر منبع اصلی چربی رژیم غذایی برای خیلی از کودکان است.»
وی در ادامه می افزاید: «بررسی های ما نشان می دهد، کودکان پیرو این سفارش که شیر کم چرب از دو سالگی جایگزین شیر کامل شود، لاغرتر از کودکانی که شیر کامل مصرف می کردند نبودند.»
این یافته ها، دستورالعمل های بین المللی را به چالش می کشاند که سفارش می شود کودکان به جای شیر کامل از شیر کم چرب استفاده کنند تا خطر ابتلاء به چاقی را کاهش دهند.
اعضای این تیم تحقیقاتی در نظر دارند در آینده مطالعات جامع تری را به صورت مشخص در این حوزه انجام دهند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.