نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد؛ مصرف ماست خطر سرطان سینه را می کاهد

به گزارش یسکافه نتایج مطالعه اخیر نشان داده است مصرف روزانه ماست طبیعی به زنان در کاهش سرطان سینه کمک می نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، به قول محققان، یکی از علل سرطان سینه التهاب ناشی از باکتری های مضر است.
به گفته محققان، یک راه ساده و ارزان پیشگیرانه برای زنان مصرف روزانه ماست طبیعی است. ماست حاوی باکتری های مفید تخمیرکننده لاکتوز است که معمولاً در شیر یافت می شود و مشابه با باکتری های موجود در شیر سینه مادر است.
«ریچل ریگبی»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه لنکستر انگلستان، در اینباره می گوید: «باکتری های تخمیرکننده لاکتوز معمولاً در شیر یافت می شوند و احتمالاً در مجاری پستان زنان در دوران شیردهی و برای مدت نامعلومی بعد از شیردهی وجود دارند.»
محققان معتقدند این باکتری تخمیرکننده لاکتوز در سینه نقش حفاظتی دارد چونکه به ازای هر یک سال شیردهی به نوزاد، خطر سرطان سینه تا ۴.۳ درصد کاسته می شود.
چندین مطالعه هم نشان داده اند که مصرف ماست با کاهش خطر سرطان سینه مرتبط می باشد که به قول محققان، ناشی از تغییر باکتری های مضر به باکتری های مفید می باشد.
در حدود ۱۰ میلیارد سلول باکتریایی در بدن انسان وجود دارد و با اینکه اکثرشان بی ضرر هستند اما برخی باکتری ها باعث تولید مواد سمی ای شده که التهاب در بدن را ایجاد می کنند. التهاب مزمن باعث نابودی میکروب های مضر می شود اما به بدن هم صدمه می رسانند. یکی از شایع ترین مشکلات التهابی، بیماری لثه است که هم اکنون با سرطان های دهان، مری، روده بزرگ، لوزالمعده (پانکراس)، پروستات و سینه مرتبط می باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.