برخی کشورهای غربی پیک مرگ و میر کرونا را پشت سر می گذارند

یسکافه: موارد فوتی های ناشی از شیوع کروناویروس الان در خیلی از کشورهای غربی به وضعیت ثابت رسیده یا حتی در بعضی کشورها روند کاهشی داشته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در تحلیل و بررسی اطلاعات جمع آوری شده توسط “مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها در اروپا” روش هایی آشکار شد که آمار را در چندین کشور از زمان ثبت روزانه بیشتر از ۱۰ مورد فوتی در آنها، نشان داده است.
همینطور باید توجه کرد که روش های گزارش دهی بین کشورها متفاوت می باشد و در خیلی از کشورها تعداد کل تلفات منعکس نمی گردد و ازاین رو لازم است هنگام مقایسه کشورها این جزئیات به دقت در نظر گرفته شوند.
اسکای نیوز در گزارشی در اینباره آورده است: این آمار بر مبنای میانگین هفت روزه است با این وجود روند قابل توجهی را عرضه می دهد که در مورد بعضی از کشورهای غربی به شرح زیر است:
انگلیس
نشانه هایی وجود دارد در خصوص آنکه میزان مرگ و میر در انگلیس بعد از آنکه نزدیک به دو هفته کمترین افزایش را داشته روند ثابتی را شروع کرده است. انگلیس یکی از پنج کشوری است که بیشتر از ۱۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس را ثبت کرده است. با این وجود مقامات بهداشتی انگلیس می گویند که این کشور هنوز در میانه شیوع بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
ایتالیا
در ایتالیا هم که نخستین کشور اروپایی با بیشترین صدمه ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ است نشانه هایی از بهبود شرایط دیده می شود. آمار روزانه مرگ و میر در این کشور طی دو هفته گذشته روند کاهشی داشته و الان آمار به نصف رقم ثبت شده در زمان اوج بحران این کشور رسیده است.
اسپانیا
مرگ و میر ناشی از کروناویروس در اسپانیا هم روند نزولی پیدا کرده است. این کشور در روز گذشته (دوشنبه) ۳۹۹ مورد فوت ناشی از کروناویروس را گزارش کرده که نسبت به روز یکشنبه ۱۱ مورد کمتر بوده است. تابحال بیشتر از ۲۰ هزار نفر بر اثر این بیماری در این کشور فوت کرده اند.
فرانسه
فرانسه کمترین تعداد مرگ و میر روزانه را طی سه هفته اخیر داشته و به نظر همچون کشورهای اروپایی است که آمارهای آن روند ثابتی را در پیش گرفته اند. این کشور بیشتر از ۲۰ هزار فوتی را گزارش کرده است.
آلمان
آلمان شاهد روند نزولی مشابهی است. میزان مرگ و میر روزانه جدید این کشور طی دو روز آخر هفته بیشتر از ۶۰ درصد کاهش یافته و از ۳۰۰ مورد در روز جمعه به حدود ۱۰۴ مورد در روز یکشنبه رسیده است.
آمریکا
در این بین آمریکا بیشترین آمار مبتلایان و تلفات ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ را در جهان داشته و همچنان روند افزایشی دارد. تعداد فوتی ها در این کشور تا تعطیلات آخر هفته جاری از ۴۲ هزار مورد فراتر رفته است. با این وجود این رشد در بعضی از نقاط کشور همچون نیویورک کانون شیوع این بیماری کند شده است. به صورت کلی، آمار مرگ و میر روزانه به همان میزان ۱۰ روز گذشته کاهش یافته است.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.