رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد احتمال بروز موج جدید کرونا در مازندران

به گزارش یسکافه رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه از هموطنان و بخصوص تهرانی ها می خواهیم که به استان های شمالی سفر نکنند، اظهار داشت: مسافرت های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه جلسه با رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همینطور قرنطینه زندانیان جدیدالورود و رعایت اصول بهداشتی، در پیشگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.
وی اظهار داشت: نحوه خدمات ارزیابی بیماری های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه های حرفه آموزی در مراکز ارتقای سلامت زنان صدمه پذیر” توسط دانشگاه ها باید ارتقا یابد.
گویا با تاکید بر اینکه از هموطنان به ویژه از تهرانی ها می خواهیم به استان های شمالی سفر نکنند، اظهار داشت: مسافرت های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.
وی افزود: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.
گویا اظهار داشت: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به نتایج احتمالی و آتی مسافرت ها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند.
بنابر اعلام کانال خبری وزارت بهداشت، وی تصریح کرد: شرط اول پیش گیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه بیرون بروند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده واز حضور در مکان های شلوغ جدا اجتناب کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.