معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت خبر داد: تلاش هلال احمر برای ایجاد پایگاه ها و موسسات درمانی و خدماتی در ایلام

ایلام معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ایجاد پایگاه ها و موسسات درمانی و خدماتی در استان آگاهی داد.
«قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار «فرید مرادیان » معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر کشور ضمن تبریک سالروز حماسه آزادسازی مهران یاد و خاطره شهدای این عملیات غرورآفرین را گرامی داشت و اظهار داشت: حماسه آزاد سازی مهران یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس است.
وی افزود: روز گذشته مهران پیشانی دفاع مقدس و نبرد با دشمن در عملیات کربلای یک بود و امروز دروازه ورود به عتبات عالیات و مسیر شماره یک زائران حضرت اباعبداالله الحسین مقابل السلام به سمت کربلای معلی و مرکز توجه در کشور و عالم است.
استاندار ایلام اضافه کرد: امروز باتوجه به اقدامات انجام شده و در دست اجرا آینده بسیار عالی و درخشانی برای مهران متصور هستیم بطوریکه این منطقه می تواند پیشران توسعه استان و کشور باشد.
وی با تقدیر از زحمات باارزش هلال احمر در سطح استانی، ملی و بین المللی اظهار داشت: رسالت هلال احمر در ایلام با توجه به این که یک استان حادثه خیز است و از سویی مرکز توجه در رخ داد بزرگ اربعین است، بسیار سنگین و حائز اهمیت می باشد.
سلیمانی دشتکی عملکرد هلال احمر در استان را مطلوب و رضایت بخش عنوان نمود و اظهار داشت: نقش هلال احمر در اتفاقات و رویدادهای مذکور بی بدیل بوده و از این بابت از مجموعه عوامل استانی و کشوری این نهاد تشکر می کنم.
وی از ایجاد آشیانه بالگرد با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان و اختصاص یک بالگرد با اعتبار بالای ۲۰۰ میلیارد تومان را از کارهای مهم در این عرصه نام برد و اشاره کرد: برای احتیاط هم یک بیمارستان صحرایی در زمان کرونا تشکیل دادیم که امروز برای آشیانه بالگرد باقی مانده است.
استاندار ایلام از طرح های هلال احمر در خصوص ایجاد پایگاه ها و موسسات بهداشتی و خدماتی و تولیدی استقبال کرد و اظهار داشت: منعی برای صادرات نداریم، در جلسه ای که با استاندار واسط عراق برگزار کردیم علاوه بر اینکه خواهان بازگشایی مرز تجاری به صورت تمام وقت شدیم، توافق شد، در روز ۲ ساعت کار پایانه ها زودتر آغاز شود و همچنبن تفاهم نامه هایی در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی و مبادلات تجربیات به امضا رسید.
سلیمانی دشتکی در آخر عملکرد هلال احمر در استان را موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: عملکرد هلال احمر استان رضایت بخش و مطلوب است و در امور پیش روی این نهاد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و مضافا اینکه خودم را یک داوطلب و عضوی از این جامعه بزرگ می دانم.
مرادیان معاون جمعیت هلال احمر کشور ضمن تقدیر و تشکر از کمک و تعامل خوب و سازنده استاندار ایلام با مجموعه هلال احمر کشور و استان اظهار داشت: باتوجه به شناخت و توانمندی و پیگیری های مداومی که از جناب آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام سراغ دارم می توان ادعا کرد که حضور ایشان یک فرصت مغتنم برای استان و مجموعه هلال احمر است تا در ماموریت های پیش رو موفق و موثر ظاهر شود.
وی در ادامه از ایجاد پایگاه ها و موسسات درمانی و خدماتی در استان آگاهی داد و اظهار داشت: هلال احمر در مناطق مختلف استان مجموعه ها، پایگاه ها و موسسات بهداشتی، درمانی و خدماتی دایر می کنند و در این راستا نیازمند کمک و همکاری دولت در استان هستیم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.