معاون سازمان نظام پزشکی اعلام کرد ابتلای ۶۰۰۰ تن از کادر درمان به کرونا

به گزارش یسکافه معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن اعلام آمار مبتلا شدن و شهادت مدافعان سلامت به علت مبتلا شدن به کرونا، اظهار داشت: تا کنون مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستان ها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و گرفتار مشکل نشویم.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر علی فتاحی در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت با بیان این که بیشتر از ۶هزار نفر از کادر درمان در سرتاسر کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده و ۱۴۰ شهید مدافع سلامت داریم، اظهار داشت: از این میان پرستاران ۲۲درصد، پزشکان عمومی ۲۰درصد، گروه داخلی هشت و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تا کنون تشکیل داده اند.
وی افزود: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی ممکن بود دغدغه هایی از لحاظ امکانات لجستیک داشته باشیم اما دغدغه تأمین نیروی انسانی درمانی را نداشتیم و گاها تعداد داوطلبان ما بیشتر از تعداد مورد نیاز بود. حالا هم تا الان به همین گونه بوده است و مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستان ها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و گرفتار مشکل نشویم.
فتاحی اظهار داشت: سفارش ام به مردم آن است که تنها راه مقابله با این ویروس به دست توانای خود مردم است؛ نه تسلیم ویروس شویم و نه از آن بترسیم. باور نماییم که بیشتر از ۹۵ درصد مبتلایان بهبود می یابند حتی از موارد پنج درصد بستری هم بالای ۹۰ درصد بهبود می یابند.
وی تصریح کرد: از طرفی هم بیخیالی در مقابل این ویروس فاجعه دیگری برای ما رقم خواهد زد. تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی همچون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی خود به دست افرادی که اهل فن هستند. به پزشکان عزیزمان هم سفارش دارم که مانند گذشته جهادگونه در خدمت مردم باشند، به مراقبت از بیماران بپردازند و از خود و کادر درمان هم مراقبت به عمل آورند. پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت نمایند و انتظار بیماران را جامه عمل بپوشانند.
فتاحی اظهار داشت: نخستین چیزی که بیمار از ما انتظار دارد، احترام و تکریم است. طبیعی است که در مقابل اقدامات درمانی و ساده ترین اقدامات درمانی عوارض غیر قابل پیشبینی و غیرقابل پیشگیری هم وجود دارد و هیچ طبیبی نمی تواند ادعا کند کار درمانی بدون عارضه انجام دهد. اگر کسی این ادعا را دارد نخستین تخلف انتظامی را انجام داده است.
وی افزود: بر همین مبنا سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به شکایت از کادر درمان می شود که این رقم در کشور ما حدود یک دهم درصد است. وقتی بیماری درمانگر خویش را انتخاب می کند بطور قطع یک سری توقعاتی در او ایجاد می شود.
ادامه دارد

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.