یافته های محققان آلمانی؛ مصرف کلم خطر مرگ و میر کووید ۱۹ را می کاهد

یسکافه: پژوهشگران آلمانی ادعا می کنند نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشورهای که مصرف بیشتر کلم و خیار دارند بمراتب کمتر است.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پزشکی برلین نشان میدهد افزایش مصرف روزانه سبزیجات تا ۱ گرم نرخ مرگ و میر را می کاهد.
دکتر «جین بوسکوت»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ما معتقدیم تأثیر حفاظتی این سبزیجات ناشی از فعالیت آنتی اکسیدانی مواد خوراکی ای است که بر مقاومت انسولین تأثیر می گذارند چونکه خیلی از سبزیجات دارای تأثیرات آنتی اکسیدانی مقابل دیابت و بیماری قلبی عروقی هستند.»
در این مطالعه، فرضیه تیم تحقیق این است که مصرف بالا سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها نظیر کلم بروکلی، گل کلم و کلم قرمز و سفید با نرخ پایین تر مرگ و میر مرتبط می باشد.
به گفته پژوهشگران، «ارتباط منفی بین مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ و مصرف کلم و خیار از فرضیه ابتدایی قبلی حمایت می کند.»
در مطالعه جدید، پژوهشگران اعتقاد دارند که سبزیجاتی نظیر کلم و خیار که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی کاهش دهنده مقاومت انسولین هستند با نرخ مرگ و میر پایین ناشی از کووید ۱۹ در کشورها مرتبط می باشد.
نتایج نشان داد به ازای افزایش هر یک گرم مصرف کلم در روز خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۳.۶ درصد کاهش پیدا می کند. همین طور به ازای مصرف بیشتر هر یک گرم خیار در روز، خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۵.۷ درصد کاهش پیدا می کند.
با این حال پژوهشگران مشاهده نمودند کاهو تأثیر عکس دارد و هنوز هیچ توضیحی در این مورد وجود ندارد. بطوریکه در کشورهای با میزان بالا مصرف کاهو نظیر اسپانیا و ایتالیا، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ بمراتب بالاتر است.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.