در گزارش یسکافه عنوان شد؛ سفارش هایی برای افزایش سطح ایمنی بدن

یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی سبب افزایش سطح ایمنی بدن می شود اظهار داشت: مصرف دمنوش ها در کودکان زیر ۱۲ سال سفارش نمی گردد.

فاضله حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباب پیش گیری از کرونا و تغذیه ای که مدنظر متخصصان طب ایرانی قرار گرفته است، اظهار داشت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا مصرف دم نوشهایی مانند زنجبیل، بابونه، اسطوخودوس و … سفارش می شد که این دم نوشها در زمستان به خاطر سردی هوا عارضه کمتری داشتند اما در فصل تابستان باتوجه به ماهیت گرم بودن همه آنها، عوارض خوبی ندارند بنا بر این در این فصل مصرف آنها سفارش نمی گردد.
وی با تاکید بر اینکه نوع تغذیه باید باتوجه به مزاج فرد در نظر گرفته شود، اظهار داشت: افرادی که گرم مزاج هستند با مصرف دم نوش زنجبیل گرفتار سرفه های خشک، خارش و گرفتگی بینی می شوند و بنا بر این نباید آنرا مصرف کنند و همین طور بیماری های زمینه ای نیز می تواند با مصرف غذاهای گرم و سرد در افراد با مزاج مختلف عارضه ایجاد کند که باید این بیماری ها را نیز مدنظر قرار دهیم.
این متخصص طب ایرانی به افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند سفارش کرد پیش از مصرف هر گونه دم نوش یا غذایی، داروهایی را که مصرف می کنند با پزشک خود مطرح کنند، چونکه مصرف هم زمان بعضی از غذاها با داروها عارضه به وجود می آورد و نه فقط موجب افزایش ایمنی بدن نمی گردد، بلکه مشکلاتی را نیز به وجود می آورد.
وی اظهار داشت: بهترین سفارش ای که می توان برای افزایش سطح ایمنی بدن در این دوران کرونایی به هموطنان داشت این است که سبک زندگی خودرا تغییر دهند، شب ها زود بخوابند، چونکه تنظیم سیستم هوشمند بدن بین ساعت ۱۱ شب تا ۴-۳ بامداد صورت می گیرد بنا بر این بهترین زمان خواب همین تایم است.
حیدریان افزود: به هم خوردن خواب در افراد موجب تغییراتی در هورمون ها و غدد درون ریز بدن می شود که باید با خواب بموقع، اجازه بروز بیماری ها را ندهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف دم نوش برای کودکان زیر ۱۲ سال سفارش می شود یا خیر، اظهار داشت: در کودکان زیر ۱۲ سال دم نوشها قابل تجویز نیستند، چونکه موجب بروز عوارضی برای آنها می شوند و در مجموع داروهای گیاهی برای سنین پایین سفارش نمی گردد، مگر اینکه از شربت ها و داروهای فرموله شده برای اطفال مانند شربت های گیاهی که در بازار نیز موجود است، استفاده نمائیم.
این متخصص طب ایرانی، انجام کارهای بدنی روزانه، نرمش و ورزش را نیز سفارش کرد و اظهار داشت: روزانه نیم ساعت فعالیت بدنی موجب بالا رفتن سطح ایمنی بدن می شود و از طرف دیگر عدم استفاده از غذاهای غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، کباب ها، ماکارونی و غذاهای سرخ کردنی که هضمشان برای بدن دشوار است نیز ضروری می باشد.
به گفته حیدریان، شستشوی بینی و سینوس یکی از راه های مفید برای جلوگیری از تجمع ویروس در مخاط بینی است و روزانه دو بار شستشو می تواند دوز ویروس را نیز بکاهد و اگر مخاط آلوده باشد، آنرا پاک خواهدنمود.
وی اشاره کرد: آب نمک بهترین محلول شستشوی بینی و سینوس است بطوریکه یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان یکبار مصرف ریخته و بینی را با آن شستشو دهیم که البته باید از آب جوشیده ولرم استفاده گردد. همین طور جوشانده بابونه نیز با همین روش می تواند برای شستشو مؤثر باشد.
این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: یکی از داروهای مؤثر برای افزایش سطح ایمنی بدن، ژل رویال است که در داروخانه ها موجود است و همه افراد می توانند از این داروها استفاده کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.