شیخی: بعضی از صنوف به علت رعایت نکردن پروتکل ها به دادگاه عرضه شدند

به گزارش یسکافه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که طبق توضیحات یکی از کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا بعضی از صنوف که پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت نکرده اند به دادگاه معرفی شده اند.
زهرا شیخی در گفتگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور یکی از کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا جهت بررسی آخرین اقدامات انجام شده جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور برگزار گردید.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: بحث اصلی کمیسیون این بود که اساسا تعریف ستاد مبارزه با کرونا از «کنترل کرونا» چیست؟ زمانی که آمار مبتلایان به ۸۰۰ نفر و فوتی ها به ۳۵ نفر رسیده بود دولت صحبت از کنترل کرونا می کرد که چنین چیزی درست نبود. مبحث دیگر کمیسیون این بود که چگونه دستگاه ها و اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می شوند.
وی اضافه کرد: کارشناس ستاد مبارزه با کرونا این توضیح را داد که بیشتر از ۷۰ درصد رعایت پروتکل ها از جانب مردم و اصناف بوده است که این میزان در میان صنف های مختلف متفاوت می باشد. بر همین مبنا بیشتر از ۷۰ هزار اخطار به اصناف داده شده، برخی دستگاه ها و شرکت ها همچون شرکت راه آهن بالای ۹۰ درصد پروتکل ها را رعایت کرده و در مقابل شرکت هواپیمایی حداقل ۲۰ درصد پروتکل های بهداشتی را انجام داده که این نگرانی به وجود آورده است.
شیخی افزود: طبق توضیحات عرضه شده چندین بار به دستگاه ها و اصناف برای رعایت پروتکل های بهداشتی اخطار داده شده است و حتی برخی از صنوف به علت رعایت نکردن پروتکل ها به دادگاه عرضه شدند بنابراین باید بررسی های بیشتر صورت گیرد. تاکید کمیسیون این بود که ضمانت اجرایی قوی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در میان اصناف و دستگاه های مختلف وجود داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همینطور با اشاره به بررسی موادی از طرح جهش تولید دانش بنیان در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون بهداشت بعنوان کمیسیون فرعی مواد در رابطه با امنیت مواد غذایی و دارویی را در این طرح مورد بررسی قرار داد. در نهایت مقرر شد کمیته طرح ها و لوایح بررسی های جامع تری داشته و پس از آن کمیسیون تصمیم گیری کند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.