همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می گیرد برگزاری درمانگاه های تخصصی و بیماریابی در مناطق محروم و مرزی از طرف پزشکان بسیجی

یسکافه: برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته دفاع مقدس تشریح شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، باتوجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، این سازمان برنامه های مختلفی را برای بزرگداشت این ایام در نظر دارد که در رأس آنها مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی در راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی است.
این سازمان در نظر دارد تا در نمایشگاه نام برده به معرفی و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حوزه سلامت مقابله با کرونا، مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی بپردازد.
معرفی دستاوردها، پیشرفت ها و خدمات ۴۰ساله جامعه پزشکی در حوزه سلامت و در بخش های جدیدی نظیر کرونا از دیگر برنامه های این سازمان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی است.
نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با معاونت های مختلف بهداشت و درمان نیروهای دریایی، هوایی، زمینی و هوافضای سپاه، بهداری دفاع مقدس و ستادکل سپاه پاسداران برگزار می گردد.
از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی در هفته دفاع مقدس، اعزام تیم های شهید رهنمون در سراسر کشور به نقاط محروم و کمتر برخوردار و استان هایی نظیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان است. همین طور این سازمان در نظر دارد تا با ارسال تیم های پزشکی و برگزاری درمانگاه های تک تخصصی، چند تخصصی و مراکز درمانی به تمامی نقاط محروم و خصوصاً به بعضی از استان های مرزی کشور که زمان دفاع مقدس نیز رنج های بسیاری را متحمل شدند، نظیر کردستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام طرح بیماریابی و غربالگری بیمارانی که به سبب محرومیت و مشکلات مالی توانایی مراجعه به پزشک و مراکز درمانی را ندارند، اجرا نماید.
گفتنی است گروه هاو تیم های آماده بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته دفاع مقدس کما فی السابق مبادرت به شناسایی خانواده های نیازمند و معرفی آنها برای رسیدگی به پرونده سلامت و مداوای آنها نیز می کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.