آمار هفته گذشته نشان می دهد: ابتلای ۱۶ دانش آموز و دانشجو در استان مرکزی به کرونا

به گزارش یسکافه مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هفته گذشته ۱۶ دانش آموز و دانشجو در استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند.
دکتر سید محمد جمالیان پنجم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه اغلب مبتلایان استان جزو زنان خانه دار هستند، اضافه کرد: این آمار نشان داده است که رعایت پروتکل ها در ادارات نسبتا خوب است ولی در منازل وضعیت خوب نیست و در واقع ابتلای یک نفر در خانه به سرعت سبب ابتلای دیگر افراد می شود.
وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته ۱۶ نفر دانش آموز و دانشجو مبتلا شدند، کادر درمان هم درگیرند و مسلما درگیری کادر درمان چالش جدی را برای استان رقم می زند، متاسفانه هفته گذشته بیشترین میزان درگیری کادر درمان با ابتلای ۹ پرستار در شهرستان کمیجان رقم خورد که مسلما این وضعیت شرایط درمان را تحت تأثیر قرار می دهد.
جمالیان با اشاره به افزایش چشم گیر مصرف اکسیژن در بیمارستان ها، اظهار داشت: در بیمارستان امیرالمومنین ظرفیت اکسیژن از ۶۰۰ لیتر به ۱۸۰۰ لیتر رسیده، ولی این افزایش سه برابری همچنان جوابگو نیست و به دنبال تأمین اکسیژن مایع هستیم تا نیازها رفع گردد.
وی با اشاره به اینکه موج کنونی بیماری کرونا در کشور حاصل افزایش سفرهای شهریورماه است و استان مرکزی هم بیشترین ورودی و خروجی را داشت، اضافه کرد: علاوه بر این در بعضی از روستاها شاهد برگزاری مراسم تعزیه هستیم، در حالیکه طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی، برگزاری این تجمعات ممنوع می باشد و باید فرمانداران و بخشداران نظارت خویش را بیشتر کرده و مانع این مراسم ها شوند چونکه برگزاری چنین تجمعاتی پیام خوبی ندارد.
جمالیان با اشاره به دیگر تجمعات اظهار داشت: شب گذشته در یکی از سفره خانه های روستای حسین آباد اراک شاهد برگزاری یک مراسم از جانب NETWORK ها بودیم و زمانی که مردم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته بودند، پلیس اعلام نموده بود که رسیدگی به این امر در دایره وظایف ما نیست، در این شرایط نمی توان همه امور را به دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشت، دانشگاه به معنای واقعی بریده است، کارشناسان بهداشت و درمان تاب و توان روزهای اول را ندارند و نمی توانند همه مسئولیت ها را بپذیرند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.