وزیر بهداشت: جایگاه شهید مطهری در میان دانشگاهیان بسیار خالی است

یسکافه: وزیر بهداشت اظهارکرد: مردم ممکن است گرسنگی و بیکاری را تحمل کنند ولی اگر دارو و خدمات درمانی نباشد، تاب آوری آنان به حداقل می رسد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا حسن هاشمی بامداد امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان تخصصی قلب در استان قم با اشاره به اینکه همه در شهر قم تلاش می کنند تا مشکل مردم در بحث رفاه اجتماعی سامان پیدا کند، اظهار داشت: هزاران تخت بیمارستانی در چند سال آینده در قم به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) با سرمایه گذاری مرحوم آیت الله خوانساری و فرزاندان وی در حال ساخت است و بیمارستان هزار تختخوابی هم با مشارکت یک بانک مراحل اجرایی خویش را بپیماید و با افتتاح این دو بیمارستان، وضعیت سلامت در استان قم بهبود پیدا می کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، باید طوری عمل نماییم تا بیماران به جز مشکل بیماری، گرفتاری های دیگری نداشته باشند. دولت و مجلس در طول این چند سال در حد توان کوشیده اند تا این بخش از مشکل مردم را حل کنند.

هاشمی در ادامه اظهار نمود: امیدوارم این بیمارستان در زمان مقرر سه سال و در زمان وزارتم در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و بتوانم این پروژه را افتتاح کنم تا در اختیار زائرین و ساکنین استان قم قرار بگیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: ایشان در دهه ۴۰ و ۵۰ با روی گشاده، منطق قوی و شناخت عمیق از اسلام در مقابل جریان چپ و کومونیست ها ایستادگی کرد. امیدوار بودیم راه ایشان ادامه پیدا کند، ولی باید قبول نماییم تعصب به آموزه های شنیداری و سطحی اندیشی، سبب عوارضی در دانشگاه ها و بیرون از دانشگاه ها شد و جایگاه شهید مطهری در میان دانشگاهیان بسیار خالی است.

وی تصریح کرد: یکی از آموزه های ایشان این بود که فرهنگ انتظار، به معنای رواج منکر در جامعه نیست و نیاز به مقدماتی دارد و باید در جامعه اسلامی برای ظهور، آمادگی هایی تولید شود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.