در ماه رمضان هندوانه بخورید

یسکافه: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه سرا اظهار داشت: بهتر است میوه و آۤبمیوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار تا سحر مصرف شود.
«مریم اسدی» در گفت وگو با ایسنا، به راه های مقابله با تشنگی در هنگام روزه داری اشاره و اظهار نمود: یکی از اشکالات اساسی روزه داران بخصوص در فصول گرم سال بروز تشنگی در طول روز است.
وی با بیان این که کم کردن حجم غذای دریافتی در وعده سحری کمک کننده است، اضافه کرد: مصرف غذای زیاد برای جلوگیری از گرسنگی سبب تشنگی بیشتر در طول روز می گردد.
اسدی محدود کردن نمک در این دوران را بسیار مهم و کمک کننده دانست و تصریح کرد: دریافت اضافه نمک بدن را مجبور به واکنش کرده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می گردد.
وی با بیان این که سفارش می گردد به غیر از مقدار نمک اندکی که برای طبخ لازم است به غذا اضافه شود هیچ مقدار اضافه تری سر سفره به غذا اضافه نشود.
اسدی افزود: مصرف میوه نظیر هندوانه، طالبی، انواع آلو، انگور و سایر میوه های آب دار و هم سبزیجاتی نظیر خیار، کاهو، گوجه و عرقیجات می تواند از بروز تشنگی زودرس جلوگیری کند. بهتر است میوه و آۤبمیوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار تا سحر مصرف شود.
وی با بیان این که استفاده از غذاهای شیرین، پرچرب و پرپروتئین هم سبب تشنگی در طول روز می شود، اضافه کرد: مصرف این مواد بویژه در سحری سفارش نمی گردد.
اسدی با یادآوری این که از مصرف چای پررنگ، قهوه، نوشابه گازدار و ادویه جات در هنگام سحر خودداری شود، خاطرنشان کرد: با مصرف این مواد دفع ادرار افزایش و سبب بروز تشنگی می گردد.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه سرا خاطرنشان کرد: شربت های خاکشیر، سکنجبین با عرق نعنا و کاسنی، شربت عسل، آۤبلیمو، گلاب و آبمیوه طبیعی از نوشیدنی های مناسبی هستند که برای پیشگیری از عطش و تشنگی در هنگام روزه داری مناسب می باشد و باید در فاصله افطار و بخصوص در هنگام سحری مصرف شود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.