نکته سلامت؛ شناخت فواید ماهی برای سلامت جسم و مغز

یسکافه: ماهی بعنوان یک غذای دریایی بسیار برای سلامت جسم و مغز لازم و ضروری می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، ماهی همچون سالم ترین مواد غذایی است که سرشار از مواد مغذی مهم نظیر پروتئین و ویتامین D است. همینطور این غذای دریایی بهترین منبع اسیدهای چرب امگا۳ است. در ادامه به بعضی از فواید خوردن ماهی اشاره می گردد.
کاهش مبتلا شدن به بیماری قلبی
طبق نتایج مطالعات اخیر، مصرف ماهی با کاهش ریسک بیماری کُشنده بیماری قلبی عروق کرونر مرتبط می باشد. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که از قلب محافظت کرده، باعث کاهش التهاب شده و از مبتلا شدن به بیماری های مزمن پیشگیری می کند.
منبع غنی ویتامین D
ویتامین D برای جذب کلسیم برای سلامت و رشد استخوان مفید می باشد. طبق اعلام موسسات ملی سلامت، ماهی سرشار از ویتامین D است. از اینرو یکی از بهترین منابع رژیمی برای این ماده مغذی ضروی تلقی می گردد.
بهبود قوه بینایی
ماهی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا۳ است. مغز و چشم های ما به شدت نیازمند اسیدهای چرب امگا۳ برای حفظ سلامت و عملکردشان هستند. به قول محققان، اسیدهای چرب امگا۳ برای بهبود قوه بینایی وسلامت چشم مفید هستند.
مقابله با افسردگی
ماهی برای سلامت روان هم مفید می باشد. بر اساس گزارش محققان، روغن ماهی می تواند در کنار مصرف داروی ضدافسردگی به بهبود علائم افسردگی کمک نماید.
از بین بردن آکنه ها
ماهی می تواند به تسکن علائم آکنه در پوست کمک نماید. به قول محققان، روغن ماهی برای پاکسازی پوست افراد مبتلا به آکنه خفیف تا شدید مفید است.
افزایش متابولیسم
اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی دارای تاثیر مثبت بر متابولیسم هستند. به قول محققان، چربی سالم باعث افزایش سرعت متابولیسم و همینطور اکسایش چربی در زنان مسن می گردد.
کاهش علائم قبل از یائسگی
به گفته محققان مصرف ماهی می تواند به کاهش علائم قبل از یائسگی در زنان کمک نماید. زمانیکه زنان میزان مصرف اسیدهای چرب امگا۳ خویش را که در ماهی به وفور یافت می شود، بالا برند می توانند بر تداخل علائم پیش یائسگی در زندگی روزمره شان فائق ایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.