اخطار پزشکان درباره همه گیر شدن سزارین در جهان

یسکافه: آمار زایمان به شیوه سزارین در مدت دو دهه در سراسر جهان دو برابر شده و در بعضی از کشورها به وضعیت همه گیر شدن رسیده است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پزشکان با بیان وضعیت اخطار نسبت به همه گیر شدن زایمان سزارین در جهان بر شکاف بزرگی که بین مادران فقیر و ثروتمند در دریافت خدمات مراقبتیِ وضع حمل و تولد وجود دارد، تاکید نمودند.

به گفته پزشکان هر ساله میلیون ها زن سلامت خود و فرزندشان را با انجام جراحی سزارین به خطر می اندازند. در سال ۲۰۱۵ میلادی پزشکان ۲۹.۷ میلیون مورد زایمان سزارین در سراسر جهان انجام داده اند که شامل ۲۱ درصد از تمامی موارد تولد می گردد. گفته شده این رقم در سال ۲۰۰۰، حدود ۱۶ میلیون مورد بوده است.

برآوردها از آن حکایت می کند که انجام جراحی سزارین تنها در ۱۰ تا ۱۵ درصد مواقع ضروری می باشد. همینطور تحقیقات نشان داده است نرخ انجام جراحی سزارین در هر کشوری متفاوت می باشد. حداقل در ۱۵ کشور جهان بیشتر از ۴۰ درصد زایمان ها به شکل سزارین انجام می گردد و اغلب زنانی با وضعیت مالی خوب در مراکز خصوصی مبادرت به این جراحی می کنند.

در برزیل، مصر و ترکیه بیشتر از نیمی از تمامی موارد تولد با استفاده از جراحی سزارین انجام می گردد. جمهوری دومینیکن بالاترین نرخ جراحی سزارین در بین کشورها را به خود مختص کرده است و ۵۸.۱ درصد از تمامی نوزادان به این روش متولد شده اند.

به گزارش ژاپن تودی، محققان همینطور تاکید کردند: درحالیکه انجام این عمل جراحی به صورت کلی در خیلی از کشورها با میزان درآمد متوسط و بالا بیش از اندازه معمول است، اغلب زنان در کشورهایی با میزان درآمد پایین از دسترسی به جراحی که می تواند جان مادر و نوزاد را حفظ کند، محروم هستند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.