واکنش رییس انجمن جراحان پلاستیک به جراحی های گوش الاغی در کشور

یسکافه: رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره اعمال نامتعارف زیبایی اظهار داشت: امکان ندارد یک متخصص جراحی پلاستیک این اعمال را برای بیماری انجام دهد، حتی اگر خود بیمار چنین درخواستی داشته باشد، چونکه انجام چنین اعمالی در شأن یک جراح پلاستیک نیست.

دکتر علی بیژنی در گفت وگو با ایسنا، درباره عمل های نامتعارف مانند گوش الاغی، چشم گربه ای و…، اظهار داشت: جراحی های غیرمتعارفی تحت عنوان جراحی های زیبایی در همه جای دنیا انجام می شود، اما در کشور ما امکان ندارد یک متخصص جراحی پلاستیک این اعمال را برای بیماری انجام دهد حتی اگر خود بیمار چنین درخواستی داشته باشد. من باز تابحال اعمال گوش الاغی یا چشم گربه ای ندیدم اما تبلیغات چنین اعمالی را دیده ام.

وی افزود: انجام چنین اعمالی در شأن یک جراح پلاستیک نیست. همین طور معمولا افرادی که چنین اعمالی انجام می دهند، پس از مدتی از این کار پشیمان می شوند. این در حالیست که برگرداندن عضو باز به حالت قبلی غیر امکان دارد و این اعمال عوارضی را باز به همراه خواهد داشت.

بیژنی اضافه کرد: سفارش من بعنوان یک جراح پلاستیک این است که هیچ فردی به دنبال انجام چنین اعمالی نباشد چونکه جز پشیمانی چیزی را به دنبال نخواهد داشت.

وی درباره عوارض این اعمال غیرمتعارف اظهار داشت: فردی که این اعمال را برای بیماران انجام می دهد، اساسا یک متخصص و جراح پلاستیک نیست بدین سبب عوارضی را برای فرد به وجود می آورد، برای مثال در عمل چشم گربه ای ممکن چشمان فرد به صورت کامل بسته نشود و با وزش باد یا هنگام خواب مشکلاتی را برای قرنیه به وجود آورد.

بیژنی درباره گردشگری سلامت جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: افرادی که از خارج از کشور برای اعمال زیبایی از راه شرکت های کارگزاری به ایران می آیند. این سوژه هم در جراحی پلاستیک و هم دیگر حوزه های سلامت مشاهده میگردد.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل جذب گردشگران به ایران برای انجام اعمال زیبایی، هزینه کم آن باشد، چونکه هزینه های ویزیت و جراحی پلاستیک در ایران غیر قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیاست، اضافه کرد: در عین حال یکی از دلایل اصلی جذب گردشگران سلامت، اعتقاد و اعتماد به نتیجه کار متخصصان جراحی پلاستیک ایران است. ایران از نظر علمی بسیار پیشرفته است.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در پایان، با اشاره به اینکه جراحی بینی جزو پرطرفدارترین و شایع ترین اعمال زیبایی است، اظهار داشت: عمل زیبایی پلک، شکم، کشیدن صورت باز دیگر اعمال زیبایی هستند که در کشور انجام می شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.