خطر جدی تجهیزات معیوب پزشکی برای بیماران سراسر جهان

یسکافه: تجهیزات معیوب پزشکی به سلامت بیماران در سراسر جهان صدمه می زند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بیماران در سراسر جهان به علت معیوب و ناکارآمد بودن تجهیزات پزشکی یا دچار درد و رنج می شوند یا حتی در بعضی موارد جان خویش را از دست می دهند که نبود نظارت کافی در روند تولید و ارزیابی کیفیت این لوازم باعث می گردد به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.

لوازم و ایمپلنت هایی چون دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب، مفصل لگن و زانوی مصنوعی و هم وسایل پیشگیری از حاملگی همچون تجهیزات پزشکی هستند که به بیماران صدمه وارد کرده یا در بعضی موارد به مرگ آنان منجر می گردد. همینطور در بعضی از موارد، ایمپلنت های به کار گرفته شده برای بیماران قبل از آنکه مجوزهای لازم را دریافت نمایند روی بیمار آزمایش می شوند.

در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تنها در انگلیس ۶۲ هزار گزارش تخلف مربوط به استفاده از تجهیزات معیوب پزشکی به ثبت رسیده که در یک سوم از آنها بیمار دچار صدمه های جدی شده و به مرگ ۱۰۰۴ نفر دیگر هم منجر گردیده است.

به گزارش روزنامه گاردین، در آمریکا هم سازمان غذا و دارو، ۵.۴ میلیون مورد گزارش تخلف مربوط به استفاده از تجهیزات معیوب پزشکی در یک دهه اخیر جمع آوری کرده که بعضی از آنها مربوط به تولیدکنندگان در دیگر کشورهای جهان بوده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.