محققان پی بردند؛ مصرف بادام باعث بهبود کلسترول می گردد

به گزارش یسکافه محققان دریافتند مصرف بادام می تواند به بهبود عملکرد کلسترول خوب HDL کمک نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، به قول محققان مصرف منظم بادام به تقویت میزان کلسترول HDL کمک کرده در صورتی که همزمان شیوه دفع آن از بدن را هم بهبود می بخشد.
در این مطالعه، محققان میزان و عملکرد کلسترول HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را در افرادی که هر روز بادام مصرف می کردند با میزان و عملکرد HDL همان گروه از افراد که به جای بادام، کیک مافین می خوردند مقایسه کردند. محققان دریافتند در شرکت کنندگان رژیم غذایی بادام، میزان و عملکرد HDL شان بهبود یافت.
«پنی کریس اترتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «مطالعات زیادی نشان داده اند که مصرف بادام باعث کاهش کلسترول بد LDL که فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی است، می شود، اما تابحال مطالعه ای در مورد تاثیر بادام بر کلسترول HDL که کلسترول خوب محسوب شده و به کاهش ریسک بیماری قلبی کمک می نماید، انجام نشده بود.»
محققان مشاهده نمودند بادام می تواند میزان این کلسترول را افزایش داده و عملکرد کلسترول HDL را بهبود بخشد، که عملکرد آن با استفاده از جمع آوری کلسترول از بافت ها مانند شریان ها و کمک به دفع آن از بدن است.
به گفته کریس اترتون، «HDL زمانیکه وارد جریان خون می گردد بسیار کوچک است. همانند یک کیسه زباله است که به تدریج بزرگ تر و گردتر می گردد چراکه پیش از رسوب کلسترول در کبد، آنرا از سلول ها و بافت ها جمع آوری می کند.»
در این مطالعه به ۴۸ مرد و زن دارای کلسترول LDL بالا به مدت شش هفته روزی ۴۳ گرم بادام داده شد. پس از این مدت، در یک دوره کنترل شش هفته دیگر به این افراد مافین موز داده شد.
در آخر هر دوره محققان میزان و کیفیت کلسترول HDL شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند.
بعد از مقایسه نتایج این دو دوره، آنها دریافتند رژیم غذایی بادام باعث بهبود میزان و عملکرد کلسترول HDLشان شده بود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.